Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Hanna A - 15 augusti 2008 15:23

Nu är vi tillbaka efter några härliga timmar på stränderna. Vi åkte först till vår lilla playa vid Östersjön men där blåste rätt kallt och det var knappt 17° i vattnet (och jag gick inte långt ut i vattnet kan jag säga! Ankeln ungefär... Ett par meter längre ut var det ännu kallare) Till och med G tyckte det var kallt!


Så vi packade ihop efter en halvtimme och åkte till västsidan istället. Där var det 19° (ff kallt i mitt tycke men G var gladeligen i!)


Vi låg mellan några sanddynor och vinden kom åt bara lite grann, nästan på gränsen till att det blev för varmt. Jätteskönt var det!  


Fikade lite och plockade lite fina småstenar och badade fötterna.


Nu ska vi äta en väldigt försenad lunch och sen ska vi packa och städa huset. Gud vad tråkigt, men det måste göras.


Efter Bolibompa eller Hej hej sommar eller vad det är, beger vi oss hemåt! Om vi hunnit bli klara då vill säga!


Det blir nog inget mer bloggande idag, eller ikväll, utan det får bli i morgon (hej bredband!)


Ha en skön dag alla! 

Av Hanna A - 15 augusti 2008 09:14

Jag får gå omkring med linne idag och smörja magen med barnens solkräm med faktor 30 kanske. 


Bra, jag har en anledning att inte doppa mig idag! Fast... jag måste nästan i och doppa mig. Kan inte komma hem och berätta att vi varit på stranden flera gånger och haft jättefint väder - och inte badat!


Ska duka fram frukost nu, ska bara invänta handbollsdamernas match som pågår just nu. Spännande värre!


På återseende! 

Av Hanna A - 15 augusti 2008 08:38


Jag har sovit som en stock i natt, vaknade någon gång mitt på natten/tidigt på morgonen av att G kom och ville ha sällskap till toan. Han hade drömt något och var lite rädd. Men sen somnade jag om igen. Magen har mått bra och mår fortfarande bra. Jag tackar Aloe Vera för det!


Idag blåser det bara lite lite och solen strålar från blå himmel - helt underbart! I morgon ska det bli regn så då beger vi oss hemåt så fort vi bara kan i morgon bitti, efter att vi packat klart och städat huset. Hade det varit fint i morgon hade vi åkt till stranden efter frukost, men lika bra att få komma iväg! Helst skulle jag vilja åka i kväll, men jag tror inte det är så klokt, stackars maken ska orka med också!


Åh vad jag längtar hem nu! Inte för att jag inte trivs här, för det gör jag! Jag älskar verkligen Öland och skulle önska att jag kunde komma hit oftare. Men nu är vår vecka snart slut, på måndag börjar skolan och på tisdag börjar jag jobba igen och sen är det vardag ända fram till jul. Jag vill hem och tvätta och komma i ordning inför nästa vecka.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards