Direktlänk till inlägg 10 april 2009

God långfredag morgon!

Av Hanna A - 10 april 2009 08:31


När jag var liten var långfredagen verkligen lång! Den var nästan längre än dagen innan julafton och min födelsedag. Vi (syster och jag) ritade och målade påskteckningar hela dagen som vi på påskafton skulle gå runt hos folk och knacka på och dela ut, för att få godis!


Vi var ett gäng på ca sex personer som var utklädda och sminkade till påskkärringar och -gubbar och som tog påskfirandet på största allvar. Oftast fick vi godis! Alla blev så glada och givmilda! Ett år fick vi en hel krona att dela på! Då var vi sju stycken som fick dela. Men det blev några ören var, och för ören kunde man få lite godis i kiosken!


I ett hus öppnade de dörren, vi tjoade glad påsk (fast vi tjoade nog rätt försynt tror jag) och räckte fram teckningar som de tog emot och sedan stängde de dörren! Vi stod kvar några sekunder för att se om de verkligen inte skojade med oss, utan skulle öppna dörren och hålla fram en skål med godis... Det gjorde de inte och vi fick snopna gå därifrån.


Alla andra som öppnade dörren var glada och trevliga och vi fick massor med godis! Just då kändes den dagen fullt jämförbar med julafton!


 
 
mockapocka

mockapocka

10 april 2009 08:58

Ja det var tider det...
Vi började rita "påskabrev" på sportlovet typ. Hade flera hundra när väl påskafton kom. Men så fick vi mycket godis också!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
mz.olsson

mz.olsson

10 april 2009 15:49

Ja, långfredagen brukade verkligen vara lååång!! Och den skulle liksom vara luuuuugn. Allt var stängt. Man fick bara vara inne. Inte gå över till nån o leka. Inte världens roligaste dag, när man var barn, inte!! Här är den ingen helgdag, utan bara en vanlig fredag. Men hur är det hemma nu?? Är det fortfarande så att alla affärer är stängda??

http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

10 april 2009 19:18

Inte är den här fredagen längre än nån annan dag inte.. Den har ju bara sprungit iväg. Känns inte som om jag har hunnit med nånting :)

Kramis

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards