Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Badat!

Av Hanna A - 26 juli 2008 19:24

Vi har varit vid stranden och har nyss kommit hem. Det var vindstilla och jättevarmt, så jag var så illa tvungen att doppa mig! Hela jag var i! Det är sällan jag badar och doppar huvudet (jag skyller på att jag har glasögon!) - bara när vi är i Småland och jag måste tvätta håret.


Men det var så skönt. Det var lite kallt först (jag är verkligen en badkruka) men sååå svalkande! Underbart!


Efteråt åkte vi förbi affären och köpte lördagsgodis och mat. I kväll blir det inte hämtmat men ändå något enkelt och efter en stunds funderande kom jag fram till att jag vill ha lövbiff, potatiskroketter m vitlökssmak och bearnaisesås! 


Glad i hågen, in i affären, håller ordning på barnen, plockar ihop grejerna - kommer ihåg att scanna varenda vara, ser till att barnen plockar exakt så mycket godis som jag sagt på förhand är ok. Går och checkar ut, slipper redovisa mina varor, går till bilen, åker hem och då - när jag kliver ur bilen, kommer jag på att vi har ingen bearnaissås hemma! Shit shit shit. Och cykla ner till affären i 26 eller 27° värme? Tror inte det! Dit går väl an, men hem när det bara är uppför, tror inte det!!!


Eller ska jag cykla? Jag har ju ändå tänkt duscha innan vi äter. Jag förespråkar ju att låta bilen stå så mycket man bara kan och inte ta bilen i onödan! 


Jag funderar en stund.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards