Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Porslinsbröllop

Av Hanna A - 30 juli 2008 20:50

På fredag firar maken och jag tioårig bröllopsdag!


Det ska vi fira med oxfilé, potatisgratäng (det godaste jag vet) och sallad. Och såklart, ett gott vin!


När jag var på systemet igår passade jag på att köpa vin inför fredagen och bad en expedit om ett riktigt fint och gott vin. Hon frågade vad vi skulle äta (hon ville veta allt!) och jag berättade och så frågade hon vad det fick kosta och jag sa att det får kosta hur mycket som helst nästan. 


Då går hon fram till ett rödvin som hon varmt rekommenderar. Det är ett Bordeaux och heter Château Hourtin-Ducasse och kostar 106:- 


Hon sa att det är ett jättegott vin och väldigt bra kvalitet för det priset! Det låter lovande! 


Men jag tänker ändå gå och köpa en flaska Alpha Zeta och ha utifall att detta inte är så gott som jag förväntar mig. Smaken är ju som baken! Men hittills har jag aldrig blivit besviken på det jag blivit rekommenderad på systemet (frågar ofta dem om råd efs jag är rätt dålig själv vad gäller vin). De kan verkligen sin sak! 


 
 
M.

M.

30 juli 2008 21:17

Låter gott :)

Tänk, 10 år (vi firar 5 år, det tycker jag är länge) :)

Grattis till er och ha en härlig bröllopsdag!

http://maskot.bloggagratis.se

 
Mikan

Mikan

30 juli 2008 21:49

Hoppas vinet smakar och att ni får en trevlig underbar dag, full av kärlek och glädje!
Tack för hälsningen- Stockoholmo here I come!
KRAAAM!

http://www.mikas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards