Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Äntligen!!!

Av Hanna A - 9 augusti 2008 16:12

Resan ner till torpet igår eftermiddag gick jättebra! Barnen var trötta och somnade bums och även jag!


Vaknade av mig själv tjugo över sju i morse och gick upp och fixade i ordning mig och lite frukost och väckte sen övriga familjen.


Fem över nio var vi på väg mot Öland! I Målilla, en knapp kvart senare köpte vi kaffe och tio minuter senare skriker G att A spyr. Japp. Åksjuk av att ha suttit och läst... Och inget säger hon heller gumsingen. Helt förtvivlad över att hennes gosekanin blivit lite nerspydd.


Vi fick ju stanna såklart och torka av lite. Och lirka med lillkillen som absolut inte skulle sätta sig i bilen igen. Han avskyr när någon kräks... Och det var ändå inte mycket som kom.


Efter ett bra tag, vi har passerat Blomstermåla och befinner oss i Ålem på en bensinstation säger A att hon inte mår bra. Vi hinner ut ur affären och hon spyr två eller tre gånger till ...  inga äckliga magsjukespyor eller så, men inte heller jättenice... Hm. Men nu var i utomhus åtminstone. Nog om äckligheter nu.


Vi körde vidare, efter att ha tankat bilen, lånat toaletten och inhandlat lite småbullar, coca cola och tablettaskar till barnen.


Ner mot Kalmar, över Ölandsbron och norrut mot Borgholm där vi stannar för att köpa vin, Aloe Vera juice och fluortabletter. Jag köpte en brun utan sol också...


Sen ytterligare en bit norrut mot Källa, en mil söder om Löttorp och där befinner vi oss nu. Svärmor hade lagat jättegod mat som vi fick när vi kom och ett glas vin till det. Sen fick jag gå och lägga mig och sova en stund - herre gud så skönt det var!


Nu har jag nästan precis vaknat, kopplat upp mig mot världen och nu ska vi nog chansa på att åka till stranden en liten stund. Inte för att det är särskilt soligt eller varmt men barnen vill gärna dit en stund. Och så måste vi handla mat också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards