Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Nu är jag trött och lat

Av Hanna A - 11 augusti 2008 23:09

Jag är trött och vill gå och lägga mig och sova så att jag är pigg i morgon! Men, jag orkar inte lyfta ändan ur soffan och böka iordning bäddsoffan som vi sover i.


Det betyder att jag måste bädda sängen två gånger varje dag. På kvällen när jag ska gå och lägga mig, och på morgonen när vi går upp.


För om man, som vi gör denna vecka, bor fem personer på två rum och kök och bäddsoffan står i vardagsrummet/köket/matplatsen då funkar det inte att halva utrymmet tas upp av en säng (läs: bäddsoffa)... Lite ordning måste det vara även för familjen kaos.


Nu börjar visst maken att röra på sig för att gå och lägga sig... Får nog stänga ner här då. Synd, nu som det funkar lite bättre med surfandet! Peppar peppar så har det gått riktigt snabbt och med snabbt menar jag att det inte stannar hela hela tiden! Utan att en sida faktiskt öppnar sig inom en kort stund! Men att jämföra med bredbandet hemma - det vore som att  jämföra ... ... (här var det tänkt att det skulle komma en rolig jämförelse, men jag kommer inte på nåt...)  


Godnatt säger jag nu! Åh vad skönt det ska bli att sova! Kanske blir det en promenad i morgon före frukost. Eller så blir det sovmorgon till kl 9 då barnen skulle se något på tv.  



 
 
trollpackan

trollpackan

12 augusti 2008 07:04

Ja, det låter ju lite trångt. Bara det att inte kunna gå och lägga sig när man vill...
Yoga är ju bäst om du kan gå för en intsruktör så du lär dig positionerna(asanas) så kan du yoga hemma sedan. Det är svårt att läsa sig till hur man gör dem även om jag har försökt att skriva så utförligt som jag kan. Du ska börja med Solhälsning A om du ska prova själv..det finns ju även videos och dvd:er som är bra, det är ju lättare att följa såna än skrivna instruktioner, för då ser du ju hur de gör och instruktören på bandet talar om eventuella alternativ också om du tycker positionen är för tung.Går ju att beställa på nätet, kolla tex : www.poweryoga.nu eller www.ylab.se, tror att det finns från tidningar också tex Amelia, Topphälsa osv.
För yoga är inte lätt;) det är en missuppfattning.
I hunden-sekvensen är det viktigt att du är som en "planka" i "plankan" har du inte tillräckligt starka magmuskler är det bättre att du kör med knäna i annars skadar du ländryggen. Får alltså inte "hänga" med svanken i den positionen....

http://trollpackan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards