Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Hanna A - 12 augusti 2008 10:27

Jag gav mig ut förut på powerwalk och det blev även lite löpning! Trots att jag inte ätit frukost. Kändes rätt bra.


Nu har jag duschat och klätt på mig. Jag tvättade till och med håret, känns lite sådär halvrent, men det har nog med det hårda och kalkrika vattnet.


Nu blir det frukost, gissa om jag är hungrig!!!


Och efter frukost blir det marknad, tror att maken är lite onöjd med mitt beslut att låta lilleman gå med på marknaden, det betyder att även han måste följa med! Hihi, busigt! 

Av Hanna A - 12 augusti 2008 08:38

Jag hade flera diskussioner med sonen igår, när han bråkar och är olydig ... Och vid ett tillfälle sa jag att om han inte skärper till sig nu får han inte gå med på marknaden utan då får bara tjejerna följa med. Och naturligtvis skärpte han inte till sig... Och då sa jag att nu blir det ingen marknad.


Och jag var fullt inställd på att gå utan honom. Jag brukar sällan hota med något och sen inte verkställa mitt hot, tomma hot är ju bara dumt. Det genomskådar de små liven direkt!


Men i morse, när lillkillen alldeles nyligen kom upp och var så himla go och gosig, då kunde jag inte längre motstå honom. Eller motstå och motstå, det var inte så att han bad att få gå med - han vet att när jag bestämt mig så blir det så! Men jag vet ju att han så gärna vill gå med på marknaden, så jag lät honom göra det! Nu blir inte maken glad, han har nämligen ingen lust att gå med... Men jag vill inte gå själv, eller rättare sagt, jag vill inte köra dit själv och leta parkering.


Sen har jag inte heller kommit mig ut, kan inte bestämma mig för om jag ska ut och gå nu eller om jag ska ta det senare. Duschen här är så värdelös så jag vill helst vänta med att duscha tills jag är tillbaka hemma igen... Åh, nej, nu blev jag grinig och besvärlig...


Nä, nu ska jag rycka upp mig och klä om till träningskläder och gå ut och gå! Det är ju min hälsa det handlar om ju!

Av Hanna A - 12 augusti 2008 07:46


Jag vaknade av mig själv för en kvart sen (halv åtta) och kände att jag sovit färdigt. Himlen är ganska klarblå, solen skyms endast av ett tunt skymoln. Men det kan ju snabbt förändras.  


Den här tiden på dygnet är också rätt skön, alla andra sover och jag funderar på om jag ska ut och powerwalka eller om jag ska ut och promenera och ta kameran med mig. Rätt så angenäma val!


Fast klockan är lite för mycket för att det ska bli bra foton. Och jag känner nog att jag har lite för mycket energi i benen för att bara gå ut och fin-gå...


Det får nog bli powerwalk ändå! Ner till Kalmarsund och tillbaka. Eller ner till Kalmarsund och en sväng söderut eller norrut och sen tillbaka!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards