Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Vilken härlig dag!

Av Hanna A - 24 augusti 2008 10:50

Det är underbart vackert väder ute och jag har ingen som helst lust att måla! Äldsta dottern ska iväg med sin kompis och hennes familj på utflykt till Delsjön (ett jättefint strövområde i utkanten av Göteborg) - sånt ska vi göra också NÄR VI HAR MÅLAT FÄRDIGT!!!  : )


Jag vill verkligen inte måla.


Men min snälla pappa ringde för en stund sen, han ska bara se klart handbollen sen kommer han ner och hjälper oss också. Tacksamt!


Jag ska ta med kameran ut och fota huset och uppdatera min byggblogg, det är många släktingar och vänner som utomsocknes som följer den bloggen och tycker det är kul att se bilder och så! Det är roligt och då måste jag ju också hålla den någorlunda aktuell!


Jag längtar så efter hösten! Nu när sommaren är förbi, för det är den ju nu... då vill jag bara att hösten ska komma på riktigt! Jag älskar de där soliga kyliga dagarna när luften är hög och klar och det är gult och rött på träden och himlen är härligt klarblå!

Det ska jag koncentrera mig på idag, så att jag inte går och tänker på mötet vi ska ha i morgon - det gör mig irriterad och på dåligt humör...

Nej, idag är det bara vackert härligt väder jag ska tänka på, och på att vårt hus snart (eh... ok... Men det var ju positivt jag skulle tänka!!!) är färdigmålat.


Snart är min maskin med lakan klar och då ska jag hänga ut den och med tanke på att det blåser ganska mycket idag och solen skiner så borde de torka ganska snabbt. Det är ju i och för sig inte jättevarmt ute men jag tror det torkar snabbt ändå.


Nu ska jag läsa lite bloggar samtidigt som jag sakta dricker upp mitt kaffe. 

 
 
Ingen bild

Scrollan

24 augusti 2008 11:05

Jaa himmel va det stämmer! SVÅRMOR va ett bra ord!! Satkärring är ett annat som passar förträffligt på min. KLARAR INTE AV HENNE!! Usch. Tur att MIN mamma kommer hit idag så jag kan andas lite. Kan tillägga att min älskade make inte har mycket till övers för sin egen mor heller, SÅ illa är det!!;-) Ha en riktigt härlig söndag!

Kram Scrollan

 
agge

agge

24 augusti 2008 11:22

Vi har också underbart sensommarväder här i Västerås. Solen skiner och det är bara underbart att leva. jag älskar också hösten med dess färger och den sköna luften.

kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards