Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

En regnig onsdag

Av Hanna A - 27 augusti 2008 16:23

I morse kom sonen ner tjugo i sex och klagade på att halsont och hostade otäckt. Gå och lägg dig igen, vi är hemma idag, svarade jag och ställde om klockan! Skönt med en dag hemma! Trodde jag ja. En halvtimme senare väckte jag maken och sa att jag stannar hemma med G idag. Nej, säger han, det kan jag göra! Nej!! Svarar jag, jag är hemma! Nej!!!!! säger den envise jäkeln *ler* - jag kan jobba hemifrån idag och då kan du gå och jobba. Och vad kan jag sätta emot med? Ingenting.

Så det var ju bara för mig att kasta mig ur sängen och in i duschen. Struntade i att tvätta håret - jag hade ju förlorat en halvtimme och den skulle nu jagas ikapp!


Och konstigt nog så hann jag med bussen! Kanske ska börja gå upp senare och istället bli mer effektiv? Fast så har jag känt mig jätteful hela dagen också. :-(


På jobbet var det lugnt och tråkigt. Vi var ganska många som hade svårt att motivera oss så det blev mest en massa skitsnack och flams istället. Jag ville bara hem, har haft huvudvärk idag också. Det är för mycket negativ energi på jobbet just nu och det är inte bra!


Nu ligger A och sover uppe, hon håller på att bli dålig. Hon känns varm och hon har varit seg och slö på fritids också. Så i morgon blir jag hemma med ett eller två barn. Nu börjas det med förkylningar! Det är väl bara att ta det, och försöka proppa i sig så mycket vitaminer man bara kan! Och sova mycket och stressa lite... är det något mer man kan göra? Eller är det bara att vänta och se?


Jag hade behövt träna i kväll men i det här regnet vet jag inte..? Men en liten sväng kanske jag tar. Får väl ta en keps på huvudet och hoppas att glasögonen klarar sig utan att bli helt strimmiga men då blir det väl imma på dem istället?! Pest eller kolera!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards