Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Jag blir hemma idag också.

Av Hanna A - 1 september 2008 07:44


Känns lite sådär att vara hemma igen. Det känns som att hon kanske är på gränsen, men det är väl inte fel att nioåringar har en feberfri dag hemma?! Jag har för mig att jag pratade med hennes fröken om det förra året. Hur som helst, hon är hemma idag för säkerhets skull och hon får hoppa över scouterna i kväll också.  

Sen hoppas jag att vi är klara med sjukdomar för ett tag!


Om man fick önska, eller kunde önska snarare, så skulle jag tycka att barnen kunde vara sjuka en eller två dagar ungefär var tredje månad! I stället blir de gärna sjuka i klump. Ibland går de omlott så att man har två sjuka barn hemma en dag, och ibland sprider de ut det så att det bli en längre period i stället. Men så länge det handlar om feber och förkylning går det ju an! Men det finns ju vissa åkommor, vanligt förekommande på vintern, som man helst av allt vill undvika!


Själv ska jag passa på att komma i ordning lite bättre här hemma, se till att jag tar bort en massa irritationsmoment. Jag kände när jag vaknade i morse (vaknade av mig själv 05.40!) att det kommer bli jobbigt nu, snart är det mörkt när man går upp på morgonen - hur ska man få motiovation?! Jag måste börja vända mitt negativa tänk till att bli positivt. Annars kommer jag gå under...

Jag har så mycket att vara glad och tacksam över och ändå går jag omkring och klagar och gnäller.


 
 
Mikan

Mikan

1 september 2008 11:05

Det är helt rätt. De ska gärna vara hemma 1-2 dagar feberfria. Släpper man ut dem för tidigt har infektionen en förmåga att komma åter.

En ond cirkel, en negativ spiral... där det negativa har övertaget. Man har svårt att se det positiva i tillvaron. Det kan bli så efter en längre tids dåligmående, stress eller sjukdom. Jag har nog fastnat lite i en sådan. För nu har jag haft missflyt i väldigt lång tid, då det ena avlöst det andra och då går man nästan bara och väntar på något nytt elände. Och missar allt roliga runt omkring.

Men allt blir mycket lättare om man har ett positivt tänkande. Sjukdomar, kriser, stress.. allt blir lättare att ta sig igenom. Men det är fan så svårt att komma på rätt köl.
Ha en fin dag.

http://www.mikas.bloggagratis.se

 
medresenärskan

medresenärskan

1 september 2008 12:24

Menar du att jag skall vara vän med den där resenärskan resten av mitt liv??? Vänta få se ... ja, men jag är ju ganska gammal så det blir nog inte så många år då.

Barn skall friskna till innan de går iväg till skolan. De skall friskna till i sin takt, tycker jag och inte ställa in sig i ledet för vad andra bestämmer. Det är svårt det där för ibland vill de ge sig iväg innan de frisknat till och ibland vill de inte alls känna sig friska. Ja du, livet är inte lätt alltid.
Ha en bra dag !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards