Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Jag har fått gjort lite nytta idag

Av Hanna A - 1 september 2008 13:21


M är lite varm idag också men jag har inte tagit febern på henne ännu. Hon slappar för fullt vilket är bra och jag hoppas att hon får hem läxböcker i eftermiddag så att hon kan ta igen lite av det hon missat. 


Nu kom mina småknattar hem och det första G säger är att han slagit rekord i att vara tyst. Han har varit tyst i ca 300 meter... En stor bedrift när det gäller honom! Jag har kört igång en maskin med tvätt, den är snart klar och ska hängas ut i höstsolen! Det blåser rätt bra så den lär torka rätt snabbt.


Min gardin har jag sytt färdigt också så nu kan jag slippa att ha symaskinen stående i köket. Det blev rätt bra faktiskt *nöjd* nu ska jag bara bestämma mig för hur långt ut i kanterna den ska gå, om den ska hänga hela vägen mellan skåpen eller om den ska hänga enbart över själva fönstret. Hm.. det lutar nog åt att det blir hela vägen mellan skåpen, annars kommer det bli en dm vägg på vardera sida om gardinen, mellan gardin och skåp - förstår ni hur jag menar? Jag har även röjt lite i mitt linneskåp och vikt lite tvätt.


Snart är det dags för lunch och i eftermiddag ska min syster och jag slå våra kloka huvuden i hop och brainstorma ihop matsedlar. Det är ju sååå svårt att komma på vad man ska äta. Falukorv, korvstroganoff och köttfärssås blir lätt uttjatat och tråkigt. Varför har inte jag en käck hushållerska som planerar, handlar och lagar hälsosam och god mat åt mig och min familj?  

 
 
agge

agge

1 september 2008 13:58

Jaa, visst är det svårt att hitta på mat varje dag ...man vill ju variera sig lite. Man kör med samma marvaror månad efter månad och rätt som det är så kommer man på att näää men det var länge sedan man åt. Och då äter man detta tills man blir led och så börjar det om igen...Fniss...

jag önskar att jag hade råd med en dietist och kokerska...skulle vara himmelriket...

kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards