Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Vilken dag!

Av Hanna A - 1 september 2008 15:51


Vädret är helt underbart! Solen skiner från klarblå himmel och det blåser en del, men det är skönt ute och min tvätt är redan torr! Jag följde med min syster förut när hon skulle hämta sin son på dagis som ligger ett par hundra meter härifrån och jag hade bara t-shirt och trekvartsbyxor på mig och det var så skönt. Passade på att ta med kameran och fota byggena här på gatan. Det är så roligt att ha sen om några år när det ser helt annorlunda ut här!

På dagiset träffade jag M:s gamla dagisfröken, en helt underbar tjej, som trots att M inte gått där på tre år fortfarande kommer ihåg oss! Hon var den absolut bästa dagisfröken jag haft att göra med!  


Min syster och jag har även suttit en stund och gjort matlistor. Försökt komma på olika maträtter som man kan laga. Problemet kvarstår dock, att inhandla och laga maten. Egentligen skulle jag vara så duktig att jag åkte ner till affären nu och handlade enligt listan. Men ... det är ju så embarmligt tråkigt att handla. Jag blir helt handlingsförlamad när jag kommer in i en mataffär. Tyvärr. Och istället för att skynda mig att plocka det jag ska ha så att jag snabbt kommer därifrån går jag och drar fötterna efter mig och funderar på om jag bara ska strunta i allt och lämna affären.  


Var är min hushållerska?   


Nu sitter jag med en kopp kaffe och slappar. Barnen har fått lite saft och Toblerone faktiskt. Vi brukar inte fika så på vardagarna men idag festade vi loss lite!   


Funderar fortfarande på om jag inte skulle ta och åka ner till affären. Eller så gör jag det senare (jag gör som vanligt - skjuter upp saker och ting!) när det är mindre folk i affären. Nu är det ändå många som handlar efter jobbet och det är jobbigt.  *slappar en stund till*  : ) 


Jag ska snart ta och greja lite till här hemma, det är rätt kul när man väl satt i gång med något, och det bästa är om man lyckas slutföra ett projekt också. Jag är något av en expert på att starta olika städ- och röjprojekt som sen inte blir slutförda. Så har man lyckats stöka ner mer än man lyckats städa...  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards