Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Så var det det här med åldern

Av Hanna A - 10 september 2008 18:00

Kikade i Soran Ismails blogg - han är ju för skön den killen! Han har en ny omröstning nu där han vill veta hur gamla hans läsare är... 


OmröstningHur gammal är du? 
 10-15
 15-18
 18-24
 25-35
 35 - döden

Se resultat 


Och jag ler lite för mig själv när jag ser det och tänker att han skojar ju bara, kul kille! Jag är ju över 35 får jag ju tillägga.. 


Men så inser jag att han kanske inte alls skojar! För när jag själv var i 20-årsåldern så tyckte jag att de som var 30+ var såå gamla! Och så tråkiga!

Själv skulle jag inte bli så gammal, någonsin! Och 35-åringar var ju ännu äldre. Gamla och tråkiga människor som var gifta och bosatta i radhus eller villa utanför stan, med hemska små ungar, kombi och trädgård. Usch vad jag tyckte att de levde tråkiga och patetiska liv. Och så skulle jag aldrig ha det! Och om de sa att de trivdes med sina liv så ljög de!


Tråkigt nog så var min syn sådan. Jag tyckte synd om de som var 29. Ett år senare skulle de vara  t r e t t i o  !!! End of life.



Jag kan ju säga att jag har ändrat mig!


Det tog några år dock, innan jag ändrade mig... och jag blev ju både 29, 30 och 36. Men nu tycker jag att det räcker! Behöver inte fylla mer år... Och det räcker med gråa hår och rynkor också! Så, stoppa tiden! 

 
 
Scrollan

Scrollan

10 september 2008 18:47

Det som är bra med att bli äldre är att man mer å mer skiter i vad folk tycker om saker man gör eller köper eller tar sig för! DET gillar jag med att bli äldre. Sen kanske man blir lite sjåpig, jag är ju ganska mycket fjantigare nu när jag rider exvis, för jag inser vad som KAN hända om jag inte är försiktig, det gjorde jag inte när jag var yngre, då körde man bara på!! YIIHAA typ!:-)

Jag minns att jag å gubben satt å pratade när äldsta sonen var nyfödd, oj tänk när han är 18 då är vi 37 å 39, jisses va långt det är dit! Host harkel, han är 16 nu.:-)

Tiden går..å vi med den.

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Mikan

Mikan

10 september 2008 18:50

Min mor säger att livet börjar vid 60! Och hon verkar ha roligt och grejer för sig nästan jämt. Hopp finns!

http://www.mikas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards