Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Liseberg

Av Hanna A - 21 september 2008 21:23

Hemma igen efter en lååång dag på Liseberg. Vädret var helt underbart och det var rätt lite folk - kunde inte bli bättre! Förutom att barnen var lite längre och fick åka allt själva. Alternativt att jag fortfarande klarade av att åka allt utan att bli åksjuk :-(  Hatar att må illa!


Dessutom blev jag hungrig och extra illamående på grund av det. Då kom jag på att det gått drygt fyra timmar sen jag åt - för jag kan inte räkna spunnet socker som mat. Det är bara skräp... Och jag klarar inte att gå utan mat så länge så då fick jag ta mig en hamburgare mm på Burger King (nyttigt och bra...) Halv special till lunch och hamburgare till middag.

Och inga som helst grönsaker. Jo, en saltgurka.


När vi kom till Liseberg stod det flera skyltar med Gratis inträde för 4 personer om man visar upp Läsvärdet (ett kort man får om man prenumererar på Göteborgs Posten) + att man fick 80:- rabatt per åkband. Om man hade haft med sig kortet ja!

Vi är fem personer i vår familj... Det är åtskilliga hundralappar vi hade sparat idag (eller tjänat som jag ser det!) Men men, det går med i den allmänna konkursen!


Vi hade väldigt trevligt! Jag blev yr i huvudet av Kaninresan. Fan vad den kan snurra! Och alla kaniner som man var tvungen att kolla på.


Bergochdalbanan (Lisebergsbanan) åkte jag fem gånger. Vid två tillfällen åkte vi den två ggr i rad *usch* Den är rolig och så, men inte för många gånger och absolut inte för tätt! För då blir jag yr och mår illa. Vilken mes jag har blivit!


Men jag har åkt Balder! Helt själv! Eller ja, det var ju några andra människor också förstås, men jag hade ingen i sällskap med mig. Maken och jag fick åka i omgångar eftersom vi inte ville lämna barnen utan uppsikt. Och M hade ingen lust att åka den med mig.


Den var grymt häftig! Jag försökte bärga mig men jädrar vad jag skrek - pinsamt högt! Maken sa, vi tyckte att vi hörde ditt skrik! De som satt framför mig har nog ringningar i öronen fortfarande.


Och gissa om jag blev snygg på kortet! Japp! Sitter med vidöppen mun! Halva ansiktet består av en öppen mun. Jättesnyggt. Verkligen.


Och ja, jag köpte kortet! Och ja, jag ska glädja mina jobbarkompisar med det på onsdag! Kanske...


I morgon och på tisdag ska jag på kurs. Ska bli trevligt. Och äta god lunch!


Så jag ska gå och göra mig färdig för sängen nu, för jag behöver skönhetssömn! 


God natt och sov gott!




 
 
snowflake

snowflake

22 september 2008 10:17

Lägg ut fotot på signerat...

http://snowflake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards