Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Utbrott

Av Hanna A - 23 september 2008 20:29

Jag fick ett utbrott på barnen förut. Kombinationen av stor trötthet och tre enorma klädhögar i tre olika rum fick bägaren att fullständigt explodera.



Gapade och skällde och hotade om indragen veckopeng och konfiskerade datorer. Klampade sen sen och satte mig i soffan och tyckte synd om mig själv!

Sen rannsakade jag mig själv och insåg att jag nog bör hjälpa dem mer med sina kläder och så. Förklara för dem att smutstvätt ska läggas i tvättkorgen och att kläder som inte är smutsiga går bra att använda igen. Saker som inte är helt lätt för dem att alltid förstå... Utan att man tjatat ihjäl sig på dem först!  : )


Och då fick jag så dåligt samvete att jag fick gå upp och säga förlåt...

Men de får ändå ta och röja lite i sina rum i morgon! Fast jag ska hjälpa dem...


Skitungar! Så lätta att älska! 

 
 
Ingen bild

Catrin

23 september 2008 21:05

Så är det att vara mamma..... och visst känner man igen sig. Bra eller inte?!?

Miss you!! Kram

 
Ingen bild

M.

23 september 2008 21:32

Ja! Visst svider det i samvetet att man är som alla andra gapmorsor!

Jag är hemsk att skrika och skälla. Vrider mig i plågor efter.

Stor kram till dig som ändå verkar ha förmågan att ta dig ur och gå vidare på ett bra sätt.

Sen vet våra ungar att man får bli arg och ångra sig sen. Dom får oxå :)

 
susanne

susanne

24 september 2008 07:29

alla har vi humör som brister och samvetet kommer som ett brev på posten samtidigt så kanske de behöver se att man tappar tålamodet till sist,,klart dom ska städa sina rum! och klart som korvspad är du en bra mamma tro inge annat! kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
snowflake

snowflake

24 september 2008 13:30

Men du, det där måste väl vara mänskligt? Även en ängels tålamod brister ibland. Bra att du sa förlåt, det ska goda förebilder göra:)

Du är ju min förebild ;)

http://snowflake.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards