Direktlänk till inlägg 27 september 2008

*Jävvlar*

Av Hanna A - 27 september 2008 11:00

Min käcka mamma ringde nu och meddelar att hon, hennes kusin och kusinens man kommer hit på besök om en timme "vi kommer nog inte förrän vid tolv"   -  INTE FÖRRÄN VID TOLV som om det vore långt kvar. 


Jag har  p r e c i s  satt mig med en kopp kaffe i lugn och ro. Och lugn och ro är vad jag behöver och vill ha! Jag vill inte ha besök. Besöket är dessutom från Norge. Inte nog med att jag ska behöva vara trevlig, jag ska dessutom vara det på norsk! Gaaah!


Missförstå mig rätt, det här norska paret är jättetrevliga! Vi brukar få låna deras underbara hytta i Norge på vintrarna och det ska bli jättekul att träffa dem (jag är glad att de vill komma hem och träffa oss!)

MEN! (ska uttalas som Tony Irwing i Lets Dance-juryn) Inte idag! Inte nu! 


Jag har fulkläder på mig! Och det tänker jag fortsätta ha, men jag ska sätta på mig en BH (det ser porrigt ut utan, säger min syster) och så ska jag måla på mig ansiktet... Usch vad jobbigt det blev nu. "Och så kan du kanske bjuda på en kopp kaffe" säger min mamma. Kaffe inga problem! Det har jag gott om! Men vad fan ska jag bjuda på till kaffet? Ah! Jag vet! CHOKLAD! Schweizernöt!!! Tack Liseberg  : ) 


Men fasen också. Detta inlägg skulle handla om elvakaffet. I stället blir det snabbkaffe, slurpa i sig och sen städa! Mamma kunde sagt, du behöver inte städa och dammsuga för att de kommer. Men nej, i stället säger hon " jag kan ringa dig när vi åker härifrån om du vill"  Åh, tack. Tack supersnälla. För då har jag hela fem, sex minuter på mig! Inga problem. Jag letar fram tvättstugan på mindre än en minut. *mooahahaha*


1: Bädda sängen

2: Plocka bort smutstvätt som kanske ligger vid min sänghalva

3: Fort som fan plocka bort all skit(!) som ligger i hörnet i vårt sovrum, också den vid min sänghalva


4: Sluta sitta kvar här! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards