Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Det kunde varit lugnt och skönt...

Av Hanna A - 27 september 2008 15:22

Jag har varit och lämnat lilltjejen hos en kompis och kollade innan att vi skulle till nr 52 och inte 25... Senast blev det lite fel när jag hade kollat adressen lite slarvigt ... Men idag gick det bra.
 
Nu sitter jag i min favoritsoffa och njuter lite av livet. Det hade varit bättre om inte maken satt och tittade på fotboll. Everton mot Liverpool. Inget ont om fotboll, jag slänger ett öga ibland och tycker att det är trivsamt. Om det inte vore för att min man uppskattar fotboll lite väl mycket. Rätt var det är skriker han till! Och jag hoppar högt och blir irriterad när han skräms! Hur kan man leva sig in så mycket i en fotbollsmatch!? Han kan ju inget göra! Och även om han skriker så kan de omöjligt höra honom - alltså kan han inte påverka spelet ett enda dugg!
 
Han brukar fråga mig hur jag orkar ödsla så mycket energi på olika saker, som att störa mig på bilköer, busschaufförer som inte kör buss som jag tycker de ska göra, expediter som är långsamma eller otrevliga, folk som inte har vett att uppföra sig, tex snorungdomar som sitter med skor på bussäten eller sitter inne i busskuren och röker - sådant gör mig tokarg!!! Eller folk och saker som av annan anledning går att irritera sig på!
Jag brukar svara honom att det går åt mer energi att inte störa mig!


Undrar om jag ska gå och lägga mig och sova en stund i stället för att gå ut och gå..? Eller hinner jag med bägge tro? Jag skulle vilja springa också... Oj nu blev jag sömnig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards