Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Tid hos optiker!

Av Hanna A - 18 februari 2009 21:43

Har jag berättat att jag ska till optikern på lördag?

Han ringde mig och berättade att han bokat in mig på den sista lediga tiden han hade! Perfekt!


Jo, jag hade mailat honom innan och desperat bett om en tid ASAP! (Optikern är min bror för övrigt! Himla smidigt! Och förhoppningsvis billigt!!!)


Senare mailade han och berättade att han hittat en titanbåge i källaren som han tror kan passa mig. Ok att jag var desperat men hur desperat lät jag? Hitta en båge i källaren?! Hallå? Hur flashig båge är det då?

Men om den gör mig snygg får det vara hänt! *starkt önsketänkande*


Grejen är den att jag måste ha ett par brillor snabbt som attan för annars kan jag inte träna! Dessa jag har nu är rätt otympliga och sitter inte kvar om jag härjar för mycket... Böjer jag mig fram åker de av.


Jag minns en händelse för några år sen... apropå glasögon.

Jag sitter i en bar på ett rätt fint ställe i Göteborg. Det är ett städat ställe helt utan bös och med gott om vackra människor. Och i baren sitter jag, har inte fått i mig särskilt mycket vin (ännu) men lyckas på något sätt slå till mig själv i ansiktet så att mina glasögon åker av mig och flyger som i en båge och landar på golvet, en bit bort! Bara att klättra ner från barstolen och plocka upp dem. Kändes inte särskilt belevat.


Och en annan gång, apropå vin... eller nej, det berättar jag inte idag. Det får vara någon måtta på eländet. Kanske skriver jag om det vid ett annat tillfälle. 


Nu! Kvällsmat - here I come! 



 
 
Annika

Annika

18 februari 2009 21:54

Väntar på att få höra mer!
Det här var ju kul!! :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
M.

M.

18 februari 2009 21:57

Charmigt! Tycker jag :)

Jag vill förresten oxå ha en optiker i familjen! Mina brillor är så jäkla repiga att jag ser suddigare MED dom. Lyllos dig!

http://maskot.bloggagratis.se

 
zihno

zihno

18 februari 2009 22:25

Skönt att höra att du har en så bra och lättillgänglig optiker! :) Jag har också en hel del stories angående glasögon, dessa alltid så problemskapande saker..

Känner igen det där med att dom sitter för löst, hur många gånger har jag inte fått leta mellan folks fötter på dansgolvet (och fantastiskt nog hittat dom hela eller fått dom av nån hela)... Kramar!

http://zihno.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

18 februari 2009 22:34

Ja vad skulle man göra utan bröder?
Mina hjälper med elen och den andra har en schaktfirma *hm vet inte hur det stavas*
Men han har massa maskiner i alla fall så om man vill ha en vallgrav runt huset så fixar han det ;)

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

19 februari 2009 06:11

Ahhh vill veta mer jag oxå
*förbannat nyfiken Mofs*

http://mofs.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

19 februari 2009 07:35

Hahahaha du är så himla rolig!!!

http://nillaja.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

19 februari 2009 07:41

blir intresant att få se de nya källar modet(llen)
hm skulle velat var en fluga på väggen där på krogen ha haha ha en fin dag !!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Truddelutt fick sig ett gott skratt

Truddelutt fick sig ett gott skratt

19 februari 2009 22:30

Du verkar lyckas med det mesta du. *asg*
Har du sagt A får du säga B, så jag ser fram emot det där andra apropå vin grejen. :)
Kramen

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

20 februari 2009 08:45

Fniss! Jag säger som Truddelutt. Har man sagt A får man säga B!!! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards