Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Maj gadd!

Av Hanna A - 27 februari 2009 12:24

Det är så härligt ute att jag blir helt till mig! Nu vill jag sätta igång och röja i ... det som ska bli trädgård, jag vill åka ner och handla fröer, lökar och växter, jag vill anlägga hela trädgården nu! Och plocka fram och göra i ordning utemöbler och krukor!! Och köpa fler trädgårdsmöbler till den nya altanen, som iof inte är snickrad ännu men snart så!

Hold your horses! Det är precis sådant som får mig att bli tokstressad! Att impulsgöra allt på en gång...

Fort och fel. Tillhör nu det förflutna.


Nu, nu är jag lugn och sansad och tänker efter före! Planerar ordentligt innan jag åker iväg och inhandlar växtligheter. 

ELLER - så beror det på att

1: all snö är inte borta från gräsmattan;

2: jag har ingen bil;

3: det är fortfarande bara februari, och det kan alltså komma flera köldknäppar.


Dessutom - jag har ingen som helst aning om hur jag vill ha det i min trädgård!

Och jag ska försöka (f ö r s ö k a) tänka ut i förväg hur jag vill ha det ... Det blir lätt fel annars. *vis av erfarenhet*


Så. Nu lunch!

 
 
Myntdrottning

Myntdrottning

27 februari 2009 12:54

Precis så där är jag också, varenda år samma sak, och varenda gång blir det inte av med nåt! Jag har mina 10 röda tulpaner som sköter sig själv och så några penseér i tre krukor ute! *suckar*

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Micke

Micke

27 februari 2009 13:05

Ska kalka min gräsmatta och kommer jag ut där på baksidan vill jag inte gå in igen :) Längtar efter min blommande trädgård :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

27 februari 2009 14:07

Haha vad jag känner igen mig iden där ljuvliga impulsiviteten!
Man har ju kul iallafall =D
Åtminstone i början haha

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ullis

27 februari 2009 15:05

alltså är du sjukskriven eller vad?

 
Scrollan

Scrollan

27 februari 2009 15:05

Jag är precis tvärtom, jag gillar min gräsmatta såklart! Men inte odla massa grejer, nä fy så trist. Villkoret var när vi skulle köpa hus att jag slapp ta hand om trädgården, min man lovade att göra det - å det gör han! M a o mycket gräs!=)) Annars ville jag inte bo i hus...jag låter som en riktig fräshäxa va? HAHA!! Men det är inte min grej...liksom.=)

Kram Scrollan

PS. Jag tycker det är jättefint med fina trädgårdar hos andra!

http://scrollan.bloggagratis.se

 
Teija

Teija

27 februari 2009 15:16

Känner också igen detta.
Hihi, man kanske kunde ladda in energin i något batteri och ta fram någon dag på vintern när man är trött;)
Ha en fin fredag, kram till dig:D

http://varannandag.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

27 februari 2009 15:41

Ja det stämmer :) Fotades förra sommaren :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

27 februari 2009 18:13

Du skriver så härligt, jag får ofta en leende på läpparna när jag läser din blogg.
Tackar!!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

27 februari 2009 18:38

min kod blev "majs" ha ha kanske ett gäng majs plantor? nä men denna känsla saknar jag den har inte skottat sig hit ännu.. underbart för dig ta och rita upp din trägård sen skissar du i vad du önskar av den sen åker du tii en trägårds handel.. kram!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

27 februari 2009 20:08

Galopp galopp :)....Ja snart är våren här. Jösses va trevligt att få börja botanisera i trädgården!! jag vill börja...igår :p

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards