Alla inlägg under februari 2009

Av Hanna A - 11 februari 2009 10:59

Kallt och soligt. Idag blir det nog en tur upp på fjället med skidor och pulka och matsäck! Och självklart kamerorna!


Här är underbart vackert och just nu kryper det lite i kroppen... vill ut!

Vill ha sol och frisk luft! 


Av Hanna A - 10 februari 2009 19:21

Idag har det varit ca 15° kallt, strålande sol och klarblå himmel! Helt underbart!


Jag tog en promenad upp på fjället i förmiddags (tar ca 10 minuter att gå upp!) för att njuta av frisk luft, solsken och stillhet. Men... de åkte omkring med en pistmaskin eller något en bit bort och förstörde lugnet... Hm. Men det var skönt ändå. På eftermiddagen blev det en löprunda! Sprang ner till dalen och gick upp.


Idag blev det ingen skidåkning för barnen, det var lite för kallt för det, de fick vara ute och härja i snön och åka pulka istället. Maken däremot tog sig en tur uppe på fjället (jag vill också åka skidor!!!!!).


Finns inte så mycket mer att berätta. Vi har det jättehärligt och bara njuter av att vara lediga, det fina vädret, den friska luften och den underbara utsikten!

Av Hanna A - 9 februari 2009 13:44

Det är ca -8° och blåst idag så det är kallt. Vi var nere i dalen (som är belägen rätt högt upp!) och åkte skidor för upp på fjället går inte att åka idag - då fryser man ihjäl! Tyvärr har nästan all snö på träden blåst ner så det är inte lika bedövande vackert längre. Bara vackert! Fast det är inte så bara!

Här är underbart!

Armen blir sakta men säkert bättre... men jag har inte vågat mig på skidåkning ännu... Får se om det blir något mot slutet av veckan.


Idag har jag joggat bredvid barnen i skidspåret, rätt skönt det med. Att bara vara ute i den otroligt friska och härliga luften är underbart.


 

 


Av Hanna A - 8 februari 2009 19:26

 Eller hytte som det heter på norska. Så otroligt mysig och norsk! En bild från utsidan och en från insidan.



  

Av Hanna A - 8 februari 2009 13:32

God middag!


Här är så underbart vackert - jag bara går omkring och njuter av livet!

Armen är bättre, men inte helt bra (och det tar nog tid) så jag skriver inget hos er idag. Kanske senare! Jag vill ju så gärna kommentera ju! Jättekul med alla kommentarer jag fått!


Jag har tänkt lägga ut lite bilder, vill ju visa hur vi bor och hur det ser ut runt omkring. Utsikten här är underbar!


Nu ska jag vara duktig och vila min arm (kan faktiskt skriva lite med höger hand, äntligen!) och dricka lite kaffe, äta lite choklad och bara sitta och titta ut genom fönstret! 

Av Hanna A - 7 februari 2009 23:00

En dryg meter snö! -9 härliga grader, en otroligt mysig stuga, en värmande brasa...


Barnen sover, armen är bättre och det är tyst och stilla. Jag njuter!

Av Hanna A - 6 februari 2009 21:36

Idag, alldeles nyss, har jag packat upp våra fikagrejer... som vi hade med oss... *sänker rösten*  på barnens *host* luciafirande.

Av Hanna A - 6 februari 2009 14:46

Är det olagligt att tvätta pengar? I så fall har jag varit olaglig idag.

Jag har tvättat pengar. 51 kronor.



Nu ska jag sätta på lite kaffe. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards