Alla inlägg under juli 2008

Av Hanna A - 21 juli 2008 21:13

Vilken vacker kväll vi har här idag! För första gången på evigheter! Ljuset är helt underbart ute nu! 


Hoppas hoppas hoppas att det är bra väder i natt (= inget regn) och i morgon och att det inte ska komma något regn under morgondagen eller natten mot onsdag, för då kan vi måla i morgon!!! Det hade känts himla bra att få grundat och gärna målat två gånger på den väggen där ställningen står nu. Det är inte kul att montera ner, flytta, montera upp igen, en ställning som är tung och otymplig. Maken sa igår "du är inte stark i armarna du" Tack för den! (som om jag inte visste det redan - men jag vill inte höra någon säga det *hrmf*)

Av Hanna A - 21 juli 2008 17:26

Jag glömde ju skriva att jag och barnen var på In-Ex också och shoppade lite, men jag var så stressad, hade tio minuter på mig innan parkeringen gick ut, så det fick gå snabbt snabbt!


Barnen fick köpa varsin påse med pyssel-saker (tror det är för scrap-booking) och jag köpte några dubbelkort i fint papper. Ska testa och göra egna grattiskort eller liknande - sånt tycker jag är så himla kul! Vem vet, kanske visar jag upp dem här på bloggen så småningom! Om de blir bra vill säga!


Min mamma brukar berömma mig för dem jag gör själv - och då känner jag mig som om jag kom hem från skolan och visar upp något jag gjort i slöjden :-)

Av Hanna A - 21 juli 2008 16:33

Det var kul att komma iväg en sväng in till stan. Vi var på Ps jobb och skrev ut två av bilderna och de blev bra! Nu ska jag bara fixa två ramar i rätt storlek. Får nog kolla på nätet var jag kan få det fixat. Eller om jag kan måttbeställa ramar och häfta fast bilderna själv ... 


Maken var tvungen att jobba lite så barnen och jag lämnade honom, gick och åt på gyllene bågen (var annars när barnen får välja?) och gick sen upp till mitt jobb. Barnen ville se var jag jobbar och så behövde de låna toaletten.

Jag passade på att lämna några böcker jag läst ut till A och samtidigt hämta ett par som låg kvar på jobbet som jag inte hade plats för när jag gick på semester.


Trevligt att träffa mina rumskompisar och få lite skvaller! Inte för att det hade hänt så mycket, men ändå.


På vägen hem svängde vi inom Mölnlycke för att kolla lite affärer där. Men den affären jag helst ville besöka, den var stängd denna veckan.

Men, det blev dricka till barnen som muta! Och jag köpte några kort i bokaffären, ska göra egna gratulationskort. Sen gick vi till parfymeriaffären för jag behövde ha ett ansiktsvatten och rengöringskräm och då hade de utförsäljning av just det märket jag använder! De ska inte sälja det längre och sålde ut till halva priset! Perfekt!


Nu blir det en kopp kaffe i solen!!! 

Av Hanna A - 21 juli 2008 10:36

Idag får jag klä mig i annat än myskläder, sminka mig (minns knappt hur man gör!) och använda min handväska! Jag ska in till staden! Se folk, gå i affärer, kanske träffa någon jag känner?

  

Skämt åsido. Men jag ska in till stan och det ska bli trevligt!


Vi ska till makens jobb och testa att skriva ut några av mina bilder, jag hoppas att det blir bra! Sen blir det kanske att vi spänner upp på duk ett par av dem och sätter upp på väggen!  Håll tummarna!

Av Hanna A - 21 juli 2008 08:42

Vaknar och ser att himlen är klarblå! Det är knappt jag tror mina ögon! Måla! är det första jag tänker ... Men, får lyssna på vädret först, och de säger att det ska vara soligt på fm men sen ska det komma in stackmoln, och det risk för en och annan regnskur.


Gissa VAR det kommer regna i em om vi målar idag?!

Av Hanna A - 21 juli 2008 00:05

Känns inte som ny dag när man inte ens gått och lagt sig än! Men ny dag är det och det är nya tag som gäller. Jag har såklart inte valt ut några bilder idag, har skjutit upp det hela tiden... Typiskt mig. Varför göra saker med en gång när man kan skjuta upp dem till en annan dag? Typ.


Nu i natt (alldeles nyss faktiskt) kom Tandfen till min äldsta dotter. Hon tappade tanden för ... hm ... ca en vecka sen blir det nog nu. Och hon har väntat och väntat, och undrat varför inte Tandfen kommer!


Hon blir nog glad i morgon bitti när hon ser att hon äntligen har varit här. Och till och med tagit sig tid att svara på brevet!


Bättre sent än aldrig. Och Tandfen har faktiskt haft semester. 

Av Hanna A - 20 juli 2008 22:11

Har jag gett fel info om hur man länkar? En annan blogg...

Av Hanna A - 20 juli 2008 18:35

Jag har undrat över hur jag ska få till länkar inne i en text, tex om jag hänvisar till en artikel och vill länka till den, typ "läs här" och så ska "här" vara blåmarkerad. Men jag har inte lyckats få till det. Förrän jag öppnade Mozilla Firefox och testade där - då funkade det!


Varför går det inte i Safari? Varför kan de inte fixa så att alla webläsare kan användas utan problem?! Är det för att jag kör Mac?


Nu har jag ju som tur är Firefox om det är så att jag ska länka något i texten, men tänk om jag inte hade haft det? Då hade jag undrat och undrat hur alla andra gör som kan länka inne i texten.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards