Alla inlägg under juli 2008

Av Hanna A - 25 juli 2008 15:49

Fick just lära mig att man inte ska måla i direkt solsken för då torkar färgen för snabbt! Då får jag en massa tid över till annat *synd om mig* :-)


Jag har iof tvätt att hänga men det är rätt snabbt gjort. Jag bara älskar när tvätten blir torr på nolltid ute!


Kaffe är ju inte fel, det ska jag ta och sätta på. Och vänta nu, nu ska jag brygga kaffe i min Bodum presso-bryggare, hur var det man gjorde då ... hm ... får gå och experimentera lite tror jag! Nu blev jag riktigt sugen på gott kaffe, så det är bäst att jag får till det på första försöket!

Av Hanna A - 25 juli 2008 15:23

Varför måste jag nödvändigtvis trycka i mig alla prommes fritesen? Jag borde sluta äta när jag är mätt, det gör jag alltid annars, men inte när jag äter PF...


Nu är jag så mätt, och så full av kalorier att jag bara måste orka måla i flera timmar. Nu ska jag hålla mig på solsidan, eller hålla mig och hålla mig... jag är så illa tvungen att befinna mig på solsidan. Kommer bli som en kokt kräfta i kväll. Osnyggt och oskönt.


Som tur är är det ganska mycket moln så jag ska nog inte bränna mig, har smort in mig också. Bara jag överlever värmen så ska det nog bli bra!


Nä, nu får jag skynda mig ut och göra någon nytta - annars fattar maken att jag hållt på med datorn istället för att måla! 

Av Hanna A - 25 juli 2008 14:24

P är och hämtar M och på hemvägen ska de svänga förbi Sibylla och köpa med sig lunch. Vi har sagt att det får bli hämtmat de närmaste dagarna så att vi lägger så lite tid som möjligt på matlagning.


En ursäkt för att äta skräpmat kanske?!


Nu har vi 27,3° ute och 25,8° inne. Puh! Jag klagar inte! Jag bara pustar lite i värmen :-)

Av Hanna A - 25 juli 2008 13:36

När jag skriver in euro-tecknet så kommer inte tecknet dit, utan ordet euro. Se mitt förra inlägg! Ser ju jätteskumt ut! Hur gör jag för att få dit själva tecknet då? Får fråga min it-kille till man....

Av Hanna A - 25 juli 2008 13:32

Suck, pust och stön!!! Jag vill inte vill inte vill inte måla mer! 


Till och med barnen klagar på att vi bara målar hela tiden. Ja, svarar jag, men vi måste måla! Med betoning på måla (min webläsasare Safari funkar inte så bra på bloggagratis, jag kan inte skriva med fetstil, kursiv eller understrykning)


Nu är rasten slut, jag har ätit lite och nu ska jag ge mig i kast med pensel och färg igen.  %€#&§... 


Av Hanna A - 25 juli 2008 12:09

Men i morgon har vi lovat barnen mysfrukost på balkongen, då får maken baka scones och så struntar vi i yoghurt och flingor som faktiskt är lite tråkigt att äta. Då blir det nygräddat bröd och te (inte till barnen dock) och juice. Kanske kokt ägg också. Oj jag längtar redan. 


Nu ska jag ut igen, var bara inne en sväng för att kolla hur det gick för mina kompisar och syrran som nu gått i mål. Ena kompisen kom 7:a! Jättebra! Och en annan kom 20:e. Sen minns jag inte de andras placeringar, det var lite längre ner i resultatlistan. Men ändå! Vilken bragd! Jag tänker på min syster som fick sitt andra barn i slutet av januari, som börjar träna lite sporadiskt under senvåren för att för några veckor sen få panik och ångest över att hon inte började träna mer tidigare! Och ändå klarar hon att springa fem dagar i sträck - relativt otränad! Och hon slår flera av våra kompisar som tränat betydligt mer! Jag är imponerad!

Av Hanna A - 25 juli 2008 10:28

Mina kompisar springer sista etappen på femdagars idag! I Sälen. Jag hade faktiskt velat springa jag också. Fast jag vet att jag är för dåligt tränad för det.  Hade aldrig orkat fem dagar i sträck.


Men jag har sprungit många femdagars när jag var yngre och herregud vad roligt det var! Hela grejen med tävlingar och allt roligt runt omkring och sist men inte minst, det stora stora discot på fredagkvällen! 


Nu ska nog inte mina kompisar gå på disco, de har redan egna killar! (Och så kanske de är lite för vuxna för det också...) :-)

Av Hanna A - 25 juli 2008 08:46

Det var länge sen vi åt frukost ute men idag skulle vi kanske passa på? Balkongen är härlig att sitta på om det inte är för kallt. Den ligger i väster och är alltså i skugga nu på fm. Men det är ju inte särskilt kallt ute!


På em är det för varmt att sitta där uppe och vi har bara ett parasoll och det måste vi ha nere, vi måste skaffa ett till snart så att vi kan utnyttja balkongen även soliga dagar! För bära upp parasoll och fot, det gör vi inte. Bara i teorin... Fast nu har vi iof två fötter, då funkar det kanske att langa upp parasollet, om en står på balkongen och tar emot det? Får nog testa det senare idag. Det var det där med teorin ja! I-landsproblem har jag gott om...


Nähä, nu måste det bli frukost och sen dra på sig fulkläder och gå ut och gissa vad?! Just det, måla. Fy vad tråkigt... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards