Alla inlägg den 14 september 2008

Av Hanna A - 14 september 2008 11:39

Vi bor på en ny gata och alla husen här är nybyggda (förutom tre hus som man kan nå från andra håll) eller är under uppbyggnad. Några har precis flyttat in och några flyttar in nästa vecka - det händer mycket hela tiden alltså!


Och det märks för det är livlig trafik på promenerande människor! Vilket jag har full förståelse för - jag är likadan - älskar att gå i nybyggda områden och glo på hus! Men idag har det kommit flera omgångar med folk som stannar upp och ställer sig och tittar en lång stund, och pekar på vårt hus och på våra grannars hus! Som om de jämför eller nåt! Jag skulle så gärna vilja höra vad de sa!


Ok att man saktar in på stegen och stirrar lite diskret (så gör iaf jag! Någon enstaka gång kan jag ha vänt och gått tillbaka för att titta en gång till! Men jag är alltid diskret) men att stanna upp en lång stund och i vissa fall peka!!?


Hallå, vi bor här! Fånstirra kan man göra på de husen där folk ännu inte flyttat in.


Det här stör mig inte särskilt mycket, men det förvånar mig ibland hur folk beter sig! 

Av Hanna A - 14 september 2008 10:59

Mina lår ömmar och känns så trötta så jag börjar undra om jag verkligen har fått träningsvärk ännu? Eller om det är så att de fortfarande är i trött-stadiet och träningsvärken infinner sig i eftermiddag eller i morgon.

Jag klagar inte, bara konstaterar! Jag är så himla nöjd med mig själv - även om jag önskar att paddlingen hade gått bättre, men det gör den nästa gång!


Nu har jag kört igång en maskin med tvätt och jag har som mål att hänga upp den sen och köra igång ytterligare en till. Hade tänkt vika undan tvätt också, men fasen vet om jag orkar stå så länge! Får kanske ta med högen hit och sitta och vika...


Nu har snart kaffet runnit ner och då ska jag sätta mig här igen och njuta av gott kaffe, tystnaden och stillheten.

P skulle iväg och jobba, tjejerna spelar data och sonen sprang iväg för att hämta sin fleecetröja som en person ringde om nyss och sa att de hittat utanför sitt hus!


Fleecetröjor = förbrukningsartiklar i det här huset. Billigt och bra! Och kul framför allt.  *ironi* 

Av Hanna A - 14 september 2008 09:15

Jo, den är rätt god! Trots att jag har träningsvärk lite överallt! Och värre lär det bli i morgon : )


Men det känns bättre i kroppen än vad jag trodde att det skulle göra men jag vet ju också att det blir värre i morgon. Det brukar alltid vara som värst två dagar efter.


Men men! Jag kan leka muskelpaket på jobbet, alltid lika kul  : )


Snart blir det nybakta scones till frukost och sen blir det väl att vika lite tvätt för min del (läs: mycket tvätt) och måla huset för maken.


Jag ska även ut och gå vid något tillfälle idag (läs: ut och rasta min stela kropp) Men det blir stillsam promenad, kanske tillsammans med syrran och hennes nästan lika stela kropp! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards