Direktlänk till inlägg 6 oktober 2008

Barn! *stön*

Av Hanna A - 6 oktober 2008 20:57

Kvällen har förlöpt så bra! Barnen är nattade, gympapåsar är uppackade (en handduk saknades, naturligtvis, det var en av mina bästa handdukar som A fått med sig, jag antar att jag får skylla mig själv? Hur tänkte jag?!) en omgång tvätt är körd och hängd, en till är laddad men den ställer jag in så den är klar i morgon bitti.


Det sista jag gjorde var att ställa in skor i garderoben och tar tag i ett par svarta gummiskor - genomblöta! Helt igenom genomblöta! Ropar ner M och frågar när och hur de blev så våta. Jo... först visste hon inte vad jag pratade om. Blöta skor?? Men så kröp det fram att hon råkat trampa i en vattenpöl på skolan idag... Råkat? Råkat trampa i en vattenpöl - med bägge fötterna?! Och på skolan! För flera timmar sen! Och sen gå ut igen i dessa blöta skor!  


Jag blir tokig! Har ni andra det så också? Förmodligen känner en och annan igen sig... Jag hoppas det!


Nu är det lugnt i huset igen. Barnen ligger och förhoppningsvis har de somnat, eller åtminstone snart. Svärmor gick och la sig också precis. Hon kanske tyckte jag var jobbig...


Jag ska plocka lite och sen gå och lägga mig. Skulle vilja tända lite ljus och sitta och mysa en stund i min ensamhet *njuter*! Men jag ska först ta och sminka av mig och göra mig färdig för sängen.


Ska jag berätta en rätt löjlig sak när det gäller mig coh spindlar? 

I lördags skrek jag högt av fasa! En låssasspindel låg i bilen... Och jag blev rädd! Ska jag erkänna att det var en spindel som A gjort själv, med hjälp av en liten bit äggkartong (den där "koppen" liksom) och piprensare? Inte på något sätt verklighetstrogen... Och ändå skrek jag! Barnen vek sig av skratt...  Suck  : ) 

Som tur är har mina barn inte ärvt min spindelfobi! Jag brukar få hjälp av dem med att plocka bort spindlar... 

 
 
Scrollan

Scrollan

6 oktober 2008 21:44

Hmm..ja jag veet...det är ju inte lördag, men dottern ska ha tjejgrupp imorrn i skolan å dom skulle kolla på film å snacka tjejsnack å så fick dom ha med sig godis...å ooops så slank det med en lösgodispåse till Scrollan!;-)) Hehe! Ska ta tag i mitt matliv när köket är klart, sibylla har varit mitt kök ett par dar...å pizzerian...å mikron..usch va trött jag är på det!

Förresten...dricka sig slirig på vin en söndag...?;-))

Ha det gott!

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

6 oktober 2008 22:14

Rädd för spindlar?! Nej, men de som är så goda*skratt* torkade spindelben brukar ju jag ha i min magiska soppa*fniss*
Ja, träna är skönt och det är bra om jag kan peppa dig att komma igång;)
kramen

http://trollpackan

 
Scrollan

Scrollan

6 oktober 2008 22:19

Du tog inte illa upp va? Du la fram den så fint åt mig å jag kunde bara inte låta bli att skriva en liten pik!;-)) Du ska INTE känna dig dum för att du slurpar i dig vin på en söndag, jag har gjort det på en torsdag ett par gånger i mitt liv, kommit bakis till jobbet - inte kul! Darrig å trött å törstig, å värst av allt, jobbarkompisarna som retas med en!:-))

Kram på dig å skååål!

Nattinatti från Scrollan!

http://www.scrollan.bloggagratis,se

 
agge

agge

7 oktober 2008 09:48

Jag vet hur det är. Jag är inte rädd för spindlar men däremot för ormar. Klarar inte av plastormar ens...usch...Har riktig fobi.

http://agges.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

7 oktober 2008 09:57

Jodå det där känns igen! En dag när jag skulle hämta F i skolan så hade han oxå "råkat " trampa i vattenpölen. Med gympaskorna. Ungen var helt igenom dyngsur!!! Då menar jag att ALLT var vått. *suck*
Men jag antar att dom hade väääldans skoj ;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards