Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Hjärtegull

Av Hanna A - 27 oktober 2008 20:33

Mina små skitungar åkte i säng tidigt idag. Det har blivit en del sena kvällar och lilltjejen var helt mörk under ögonen. Så strax innan halv åtta åkte de i säng och de fick lov att ligga och läsa en stund tills jag kommer upp för att säga god natt.


Och när jag gick upp strax före åtta för att säga god natt och be dem släcka då hade de redan somnat, alla tre!


Nu sitter jag i soffan med en kopp grönt te (försöker komma på namnet... men att resa mig för att gå bort och kolla vad det heter? Nope. Ska komma på det själv... Inte Dunder. Mareld! Grön Mareld, tror jag att det heter. Skit samma, gott är det iaf) och njuter av stillheten och tystnaden. Så när som på diskmaskinen. Som för övrigt skrämde slag på mig förut! Jag var i vårt sovrum och hör en bil köra upp, trodde jag - vad skulle det annars vara som brummade lite dovt? Men det låter som att det är inne, är det någon som spolar vatten någonstans i huset? Eller ute, vid utkastaren? Gaaah vad rädd jag var för ett par ögonblick (det går ju snabbare att tänka allt detta än vad det tar att skriva) innan jag kom på att jag hade ju satt på diskmaskinen! Då släppte förlamningen!


Nu väntar jag bara på att den ska ha gått klart så det blir helt tyst i huset... Maken är på möte som alltid på måndagar. Jag har vant mig och lärt mig att tycka om det! Det är ju ljuvligt att vara ensam hemma några timmar!


Fast när tvillingarna var nyfödda gillade jag det inte alls. Då var han bara dum som övergav mig ett par kvällar i veckan... 


Nu tystnade diskmaskinen. Gud vad skönt!  * n j u t e r * 


 
 
trollpackan

trollpackan

27 oktober 2008 21:58

Ja, tystnaden är skön tycker jag;) Är Maken hemma så är tv:n alltid på, och han hör lite dåligt dessutom, så...ja...det är skönt när det är tyst ibland.
kramen

http://trollpackan

 
Mofs..

Mofs..

28 oktober 2008 06:21

När man har ett bullrigt jobb med mkt folk runtomkring sig så är tystnaden väldigt skön när man kommer hem. Jag brukar bara sätta mig och HÖRA tystnaden.

http://mofs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards