Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Luften gick ur mig, mitt goda humör försvann

Av Hanna A - 1 december 2008 21:26

Dagen slutade lika illa som den började. Jag blev en arg mamma.

Vet inte varför orken bara rann av mig och mitt humör byttes till dåligt.


Jag fattar inte varför jag inte har mer tålamod med barnen. Ibland funkar det jättebra och jag orkar vara tålmodig och pedagogisk, men ibland (som idag) så finns det inte en tillstymmelse till tålamod någonstans. Jag nästan letar saker att bli arg över! Och gapar gör jag... Det är som om jag måste göra slut på mina sista krafter genom att skrika.


Och när barnen äntligen låg och jag sagt godnatt (fick anstränga mig för att inte skrika godnatt) och pussat dem, och jag står i tvättstugan och tycker synd om mig själv, då kommer maken hem! Så inte ens en lugn stund nu på kvällen fick jag... Han koller på fotboll nu. Liverpool. (Måste han ha ljud på? Är så irriterad på bakgrundsljudet. Folket som står och sjunger på läktaren, säkert mäktigt om man är där, men mindre kul att ha dem sjungandes i vardagsrummet.)


Fan vad jag är grinig nu. Vad hände med mitt goda humör? 

 
 
emma

emma

1 december 2008 21:54

hur får du en sån bakgrund?

http://emmadahlen.bloggagratis.se

 
Jag idag

Jag idag

1 december 2008 21:57

Och här kommer en irriterande jävla kommentar också... :-)
Själv vaknade jag på fel sida en morgon i femårsåldern. Jag väntar fortfarande på att det ska gå över.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

 
emma

emma

1 december 2008 22:16

precis det jag undrade :D tack!

http://emmadahlen.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

1 december 2008 22:19

Ja, det är trist att känna så, men det går säkert över. det låter som att du skulle behöva några minuter varje dag då du var ensam...och bara satt still och andades,utan att tänka på allt som ska göras, bråkiga barn och annat...då skulle du få kraft att orka med resten av tiden då det är "livat".
kramen

http://trollpackan

 
camilla

camilla

1 december 2008 22:20

PMS?.....;O)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

1 december 2008 22:21

Till och med i argabigga tillstånd skriver du så att jag har svårt att hålla mig för skratt.. "anstränga mig för att inte skrika godnatt"..härligt! Jag förstår dock allvaret bakom och hade nog slängt ut tv:en.. kram på dig!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M.

1 december 2008 23:03

Du vet att jag oxå precis varit där...

Man mår så uselt. Skäms.

Men du vet att det inte var du, det var monstret. Dina ungar vet så väl vem deras mamma är. Var inte orolig, ni kommer att få findag igen, kanske redan i morgon :)

Du vet och viktigast; DOM vet att det är okej att vara vansinnig. Det går över, det är inte farligt. Man får skratta, gråta, skrika och mysa hemma hos er.

Det är ju underbart!

Min lille treåring brukar skrika: "Jag blir så jävla gaaaalen!!!" Var tusan har han lärt sig det? Jag känner ingen som inte gallskriker på sina guld emellanåt. Men jag vet att vi alla älskar alldeles tillräckligt. Det vet du oxå.

Sov så gott och vakna till en ny dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards