Alla inlägg den 4 december 2008

Av Hanna A - 4 december 2008 23:49

Det är att fnissa ihjäl mig när det är väldigt olämpligt att fnissa.


Som idag, vi åkte en sväng till Allum - jag behövde komma utanför husets alla väggar, vilket jag stundtals ångrade men skit samma nu, och inne på Cervera står vi och väntar på att få betala. Det är nr-lappar som gäller och strax innan det är syrrans tur, kommer en man farande med en kundkorg, med fyra stycken pizzatallrikar i. Både syrran och jag börjar fnissa som på en given signal - vet inte riktigt varför men det kan bero på att vi tyckte det var komiskt med fyra fula pizzatallrikar (finns den sorten ens kvar, de var ju poppis på tidigt 90-tal!) och åka till hysteriska Allum när det är 20% och halva Partille med omnejds snåla befolkning ska dit och fynda.

För att köpa något så banalt som fyra tallrikar! Och inte den lite exklusivare sorten heller! 


Inte jätteroligt i sig kanske, men vi tyckte där och då att det var väldigt komiskt och vi börjar fnissa... och trötta som vi är blir det till slut helt hysteriskt! Jag blir knallröd i ansiktet och börjar toksvettas och ögonen tåras och jag håller på att kissa ner mig och syrran ser också lite lätt varm ut och får glansiga ögon! 


Fy vad pinsamt! Vi är ju inte direkt 17 år. I mångas ögon ser vi nog vuxna ut...

Av Hanna A - 4 december 2008 19:03

Herrejättejävlar!!! 


Kollade mitt konto precis och ser att jag fått in 3660:- idag - eh what!? tänkte jag... Fattade ingenting. Tänkte att nu har någon gjort fel och så får jag betala tillbaka. Men så såg jag att det stod SK7201...... (mitt personnr) och då kom maken på att det är skatten!


Ja jädrar! Det hade jag glömt bort helt! Äntligen!!! Så välkommet nu innan jul! Som en för tidig julklapp! Gött! *myser och shoppar redan*

Av Hanna A - 4 december 2008 17:14

Maken står och steker pannkakor så det står härliga till och jag kan bocka av en sak från min att göra-lista! Jag har fixat en fotobok till makens mormor.

Skönt att jag åtminstone gjort en sak idag.


Sonen är hos kompis och får skjuts hem sen (bilen är på service) och lilltjejen har kompis här (som äter oss ur huset!)


Jag väntar bara på att barnen ska ha ätit färdigt och lämnat köket. Jädrar vad kompisen kan prata! Nästan i klass med min son... *maj gadd*


Jag har fruktansvärt många foton *konstaterar* i nuläget har jag drygt 11000 bilder i datorn, trots att jag rensat rätt rejält! Ändå skulle jag behöva rensa ytterligare. Jag har hur många bilder som helst från vårt husbygge som jag inte längre har intresse av att spara. Några få bilder räcker gott. Och inte som nu, ett flertal från varje rum, från varje vinkel typ.


Jag vill ha vinter...

 


Av Hanna A - 4 december 2008 14:17

Jag vill orka damma, dammsuga, bädda rent i sängarna, tvätta fönster, leta fram jullådorna (undrar om de åkt upp på vinden i garaget - då blir det svårt att få ner dem) fixa fotoböcker...


Ska i stället ta mig en treo, göra lite kaffe, sätta mig i soffan en stund... Och sen fixa en fotobok. 


Allum går nog fetbort ikväll. Som det känns nu i alla fall.


Min goa jobbarkompis ringde för en stund sen och livade upp mig lite! Trevligt! 

Av Hanna A - 4 december 2008 13:11

Bättre sent än aldrig! Men jag åt ju sen frukost också. Huvudet är värre igen. Fasen också, ska jag behöva ta en Treo till? Eller så väntar jag lite. 

Syrran vill ha med mig till Allum ikväll, det är 20% på nästan allt i kväll, för alla som prenumererar på Göteborgsposten. Det lär vara på tok för mycket folk för att jag ska stå ut....

Får se hur jag känner mig.


Och om jag hittar Läsvärdet-kortet...


Räkningarna Agneta, räkningarna! *eh... va?" 



Av Hanna A - 4 december 2008 11:36

Jag orkar inte ens ha musik på. Huvudet är något bättre men inte helt bra.


En bild på matplatsen:



Varför en vit och en svart gardin i hörnet, kan man fråga sig? Jo, för att testa och se om jag gillar den svarta, den ska hänga i vardagsrummet när de röda plockas ner. Närbild:



Av Hanna A - 4 december 2008 10:19

Jag har ätit lite ägg och mackor och rött te (och ett glas Treo) och väntar nu bara på att huvudvärken ska ge med sig. Otroligt jobbigt att ha ont. Irriterande.


Kaffe kanske?


Och sen, leta reda på de förbannade räkningarna! Leta reda på adventsljusstaken! Vad är det mer jag inte har koll på...? Matte. Gjorde matteläxa med äldsta dottern igår. Gick jättebra! 

I morse skällde maken på henne för att hon hade slarvat med läxan.

"Slarvat?" frågade jag.

"Ja, det var ju en massa fel." 

"Var det?" *dumstrut*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards