Alla inlägg den 11 december 2008

Av Hanna A - 11 december 2008 20:31

Jag har huvudvärk och lite värk i ansiktet, så jag går snart och lägger mig. Väntar på att maken kommer hem från affären bara. Han kom nyss hem och lämnade lilltjejen... Tanken var att hon skulle sova hos mina föräldrar i natt och vara där i morgon så att maken och jag kan gå och jobba.

Men när han kom dit med henne började hon storgråta! Hon ville sova hemma! Det var bara att komma hem med henne igen!


Nu ligger de alla tre och somnar förhoppningsvis snart. Jag har som sagt huvudvärk och då har jag noll tålamod. Måtte jag inte bli sjuk nu!

Det kan vara stress som satt sig i huvud och ansikte, hoppas det så det inte är något allvarligt.


Jag hade tänkt skriva några mail i kväll. Har några vänner som jag borde och vill skriva till... (Ni vet vilka ni är!)


Ska surfa runt en liten stund bara, sen blir det nog sängen. Fast först kvällsmat förstås. Hoppas min man kan läsa mina tankar och komma hem med något gott! Men vad det är vet jag inte, jag är bara hungrig och sugen på något, men jag vet inte vad. Men jag hoppas ändå att han kommer med något!


På inköpslistan skrev jag lite grejer och sen skrev jag

Äta fredag?

Äta lördag?

Hoppas han har mer fantasi än jag. 

Av Hanna A - 11 december 2008 18:26

Jo, det är sant. En dammtuss höll på att skrämma livet ur mig igår. 

Jag kom hem, hängde av mig kläderna i hallen och gick förbi trappan och blicken drogs ner mot golvet in under trappan och jag ryckte till! Hjälp! Är det där en spindel? I så fall är den stor?! Jag blåste lite halvhjärtat och förberedde mig för flykt, om det var en spindel och den började röra på sig skulle jag dö!!!


Ropade på sonen! Modige snälle sonen som självklart räddar sin mamma i nödsituation! Han satt på toa... Mycket till hjälp. Jag stod i hallen och stirrade förfärat på det jag trodde var spindeln. Gå närmre för att se vad det var fanns inte i min värld!

Som tur var kom maken in från garaget och kunde rädda mig! Från dammtussen. 

Hm.

Jag har aldrig påstått att jag är modig!!! Inte att jag ser bra heller... 

Av Hanna A - 11 december 2008 16:57

Hemkommen! 

Har lovat maken att skiva inköpslista, för någon av oss ska åka och handla. Åh, hoppas att denne någon är han! Jag vill inte vill inte vill inte!


I morgon ska jag komma ihåg att stortjejen ska åka skridskor *skriv upp i minnet*

Ikväll måste vi åka förbi en förälder och lämna pengar inför julklappsköp. Lite pinsamt på luciafirandet på måndag om mina barn inte är med på frökens present...


Åka och handla... Jag som tänkt sitta här och ta något att äta och sitta en stund till och sen gå och lägga mig!


Nu inköpslista! Jättekul! *ironi* 

Av Hanna A - 11 december 2008 13:15

Så där ja! Tre julklappar blev inhandlade på lunchen, känns bra. Men tyvärr inte den jag hade tänkt mig. Den var slut.


Nu sitter jag med en kopp kaffe och laddar för att klara av resten av arbetsdagen. Om en och en halv timme är det fika och då ska vi gå ut och gå. Hoppas det inte börjar regna till dess.


Av Hanna A - 11 december 2008 12:05

Jag som inte gillar att gå i affärer när det är mycket folk ska strax gå till Åhléns i Nordstan.


Men man måste ju...


Först lite mat så jag får upp blodsockret till en bra nivå!



Av Hanna A - 11 december 2008 10:50

Jag har kommit på en julklapp till, som ska inhandlas idag!

Ska ta och fixa det på lunchen idag... sakta men säkert så börjar det lösa sig. Jag tänker fortfarande positivt för tre julklappar (om jag hittar den idag som jag tänker på) är inte jättemycket att hurra för. Men alltid något!



Av Hanna A - 11 december 2008 07:46

Trött som satan när klockan ringde.... Fick en springtur till busse... Busskortet piper och apparaten visar röd lampa. Men, säger jag dumt till chauffören, det går ut idag, det är väl den tionde idag?

Eh, nej, det är den elfte idag.


Okej.... *dum*

Men han lät mig åka med in till stan utan att betala! Snällt! Men han fattar nog att jag kommer köpa nytt busskort idag, för jag vill ju komma hem...


Var nere på gymmet - inte för att träna! utan för att hämta min "peng" som jag glömde där i går... Det är ett litet mynt som är som en tiokrona i storlek men med ett litet hål i och som man sätter fast i en nyckelring som sitter i min träningsväska! På så sätt har jag alltid en tia med mig när jag tränar!


Kan bli en bra dag idag! Kroppen känns bra efter träningen igår!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards