Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Tyst och lugnt i huset...

Av Hanna A - 15 december 2008 21:24

Och jag är trött. Så genomtrött så att det känns som att jag kommer bli förkyld... Men nej, bort med de tankarna - jag har inte tid att bli förkyld!

Inte lust heller.


Imorgon blir det kanske lite julshopping efter kursen, om jag orkar. Orkar?! Jag måste!!!


Kanske måste köpa ett par julkort. Det finns några få släktingar som bara måste få julkort, annars går jorden under.


Ni andra i min bekantskapskrets: Det blir inga julkort i år. Av olika orsaker. Bl a: Jag har inte orkat bry mig om det i år. Och har inte haft tid heller.


Min mamma kommer inte att bli glad och kommer inte att förstå det. Man skickar julkort varje jul. Det är bara så. Vaddå orkar inte? *fnyyyys* och hinner inte? Herregud Agneta, du har vetat i snart ett år att det är julafton snart. *Hrmff*

Nä, hon säger kanske inte riktigt så ... Men nästan. 


Och på ett sätt retar det mig lite att det inte blir några julkort. Jag brukar ta på barnen och skicka iväg. Släktingar gillar sånt. Det SKA vara så... (Jag brukar känna mig så nöjd med mig själv när det är fixat)

Men i år blir det inga! That's it! Men jag har aldrig varit släktens vita får och inte ens när jag ansträngt mig för att försöka så har det lyckats något vidare. Jag får fortsätta vara jag. Då blir det åtminstone rätt. Eller så blir det fel. Som sig bör... Men det är liksom rätt det också...


Eller så gör jag helt enkelt så att jag skiter i att skicka julkort alls. Och istället skänker pengarna till välgörande. Och tycker maken att hans mormor ska ha ett julkort, ja då får väl HAN skicka iväg ett? Varför ska jag känna ångest över att jag inte hinner eller orkar? 


Nu ropar sängen på mig! Äntligen! 

 
 
susanne

susanne

15 december 2008 22:11

hej vännen.. hoppas du inte behöver bli sju! och musarmen kan ta och repa sig! ta nu och gå in på posten.se / privat skicka dina julkort därifrån.. välj färdiga motiv eller ta en egenbild skriv klart posta betala enkelt .. kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catrin

15 december 2008 22:36

Få inte dåligt samvete för att Du kommer att få ett julkort. Tänk på mig som är "hemmafru" och ändå kanppt har tid:-)
Ta det lugnt och var en glad mamma istället för att stressa med julkort!!!

Kram igen

 
Annelie

Annelie

16 december 2008 05:58

Vad är ett vykort, i det stora hela? Fortsätt att följ DIN röst, du goa människa! Kram på dig, ha en bra, stressfri dag..

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

16 december 2008 11:52

Då är vi två som skiter i (nästan alla) julkort!!
Känns bättre för mig iaf. :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Scrollan

Scrollan

16 december 2008 16:31

Helt rätt! Man ska inte skicka julkort om man inte tycker att man hinner! Jag har inte skickat julkort på säkert tio år! Var lite tjurigt första året men folk vänjer sig! Är så JÄKLA skönt att bara skita i det! Ingen nämnd ingen glömd heter det va?=))

Kram Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

16 december 2008 17:56

Åh, vilken sund människa du är!
Jag tycker du gör helt rätt!
Man MÅSTE inte skicka julkort, det ska man göra om man VILL.
Så var dig själv och gör det DU tycker är rätt!

Kram

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
trollpackan piggar upp!

trollpackan piggar upp!

16 december 2008 18:59

Du har en utmärkelse hos mig!

http://trollpackan

 
Sofia

Sofia

16 december 2008 19:02

HALLÅ!
Var håller du hus?
Jag har kollat din blogg massor av gånger idag, men du skriver ju ingenting!!

Ja ja Kram i alla fall

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards