Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Min morgon...

Av Hanna A - 19 december 2008 17:40

Åh vad skönt att komma hem! Vissa dagar är bara... jobbiga!
Min morgon blev lite sån idag.
Jag skulle iväg till läkaren i morse, i en del av stan där jag sällan är! Men jag hade kollat upp vilken buss jag skulle ta, när den gick och vilken hållplats jag skulle gå av vid. Så allt kändes lugnt (annars kan såna saker vara orosmoment för mig - nya platser och okända busslinjer och komma av i tid och så).
 
De ropade ut varje hållplats i bussen (en mekanisk röst) precis när de svängde in på hållplatsen och jag tänkte för mig själv att om han kör lite fortare kanske han ligger före rösten! Haha kul liksom.
 
Det var mörkt och jag såg inte särskilt mycket genom de smutsiga fönstren. Sahlgrenska kände jag ju igen. Och strax efter skulle jag gå av. Vid Annedalsskyrkan. Strax efter Sahlgrenska ropar rösten upp "Nästa hållplats: Annedalskyrkan" Perfekt, jag plingar och ställer mig vid dörren. Beredd att gå av.
Men det kommer ingen hållplats. Konstigt. Han fortsätter att köra.
Han svänger ororväckande mycket och jodå, mycket riktigt - vi är vid Linnéplatsen!!! Sista hållplatsen!! Jag har åkt för långt!!! *PANIK*
 
Jag går av bussen och känner mig som i ett chocktillstånd. Irrar runt lite och försöker spela lite cool - jag har minsann inte åkt för långt och jag vet minsann exakt vad jag gör på den här platsen just nu! (Jävla röst som meddelade vilken hållplats vi precis åkt i från)
Misslyckas kapitalt med att verka cool - jag är paniken personifierad! Mina rörelser är ryckiga och jag känner att jag har en stirrig blick! Maj gadd! Vad gör jag nu? Ringer pappa som befinner sig en halvtimme bort? Ringer taxi?
 
Jag frågar någon i en busskur hur man hittar till Annedalskyrkan och får ett väldigt svävande svar och i mitt tillstånd hade jag inte tid att lyssna klart.
Går tillbaka till bussen jag precis gått av och frågar om han ska åka igen och om han åker förbi Annedalskyrkan. "Jag vet inte" svarar han. Nähä, tack för den. Sa jag inte.
 
Rusar in på Pressbyrån och frågar killen där hur man kommer till Kyrkan (nu hade jag fått den utpekad, så mycket hann jag uppfatta från tanten i busskuren) och han pekar mot kyrkan och säger den ligger där, du ser den om du går ut. Jo tack! jag vet var den ligger - jag ser den, men hur kommer jag över trafikleden?! Äh skit samma. Jag rusar ut igen och bort till bussen, igen. Frågar om igen om han ska åka snart och om han åker förbi Annedalskyrkan. Han svarar igen "Jag vet inte".
"Nähä, men ska du åka igen?"
"Ja, två minuter"
"Ok, vilken buss är du då? Vilket nummer?"
"Nummer femtiotvå"
"Ok, bra, då åker du förbi Annedalskyrkan" Detta var nu ett påstående.
Han ger mig en bunt med busstidtabeller, där jag själv får titta vilka hållplatser han stannar vid och jag kan tala om för honom att nästa hållplats är min hållplats!
"Åker du snart då? Och så stannar du där när jag vill gå av?"
"Jag åker nu!"
Bra! Skönt! Och ja, han åkte verkligen och stannade där jag skulle av! *puuuh*
 


I bland har man tur ändå!
 
 

 
 
Yvonne

Yvonne

19 december 2008 18:44

Kan inte låta bli att fnissa lite.
Vilken panik när dom bara kör förbi! =)
Jag tycker ändå att du löste det fint! *klapp på axeln*

Och visst blir man irriterad när busschuffören "inte vet"!
Vem F-n ska annars veta???

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards