Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Och eftermiddagen sen!

Av Hanna A - 19 december 2008 18:09

Den blev inte mycket bättre den kan jag säga! Stressade in på Det Stora Fina Varuhuset för att fixa en julklapp snabbt och lätt! Lätt! Varför i hela friden måste de ha så varma lampor, kan de inte använda lågenergilampor? Eller sänka belysningen något? Eller, nej, då kan vi få för oss att vi inte är så jäkla fula som vi blir i den hemska belysningen där alla skavanker lyfts fram och förvärras! Och i softat ljus ser man fräschare ut och känner sig mer bekväm och då handlar vi mindre smink! Smarta de är de där handlarna.


Genomsvettig sprang jag vidare till annan affär för att shoppa lite till. Inte bättre där. Bright light! Bright light! Sen in i te-butiken vid bussen. Världens minsta butik! Stor som en garderob och där stod vi sju kunder och trängdes bland tekoppar och burkar. Precis när jag blir expedierad ringer min mobil. Jag trycker bort samtalet för jag tror att det är sonen som ringer för att undra var jag är (han har blivit avsläppt av morfar hemma och ska klara sig själv en stund), det ringer igen. Jag svarar, något stressad (tycker det är väldigt ofint att ta samtal när jag får hjälp i en affär) - det var fritids! Som undrade om lilltejen ska gå hem helt själv idag. "Nej", svarar jag, "hon ska gå med storasyster!"

"Men storasyster har gått med kompis hem"

Faaaaaan!

"Eh... ja just det ja, jäklar! Det hade jag glömt. Du, jag ringer strax"

"Ursäkta, det var fritids, jag har glömt bort mitt barn" säger jag till expediten - var jag tvungen att berätta det??!! 


Betalar och knör mig ut ur butiken.


Ringer fritids och berättar att jag glömt att storasyster skulle med kompis, och eftersom lillebror är sjuk så är lillsnosis själv. Och hon kan ju inte gå ensam hem i mörkret!


Ringer pappa, men han är på väg in till stan. Ringer min syster och hon kan lämna sin store son i min sons våld och ta sin lille son i bilen och åka och hämta min tjej!

Gullesyster! Vad skulle jag göra utan dig?! 


Ringer fritids och berättar att moster hämtar. Och jag känner mig jättedum. Fan. Glömma sitt eget barn...


Nu är hela familjen samlad hemma och snart är det mat som gäller. Jag känner mig lite yr och kan inte avgöra om det är medicinen som gör det eller om jag är hungrig. Eller om det är en kombination. Får vänta och se.


Om en och en halv timme kommer På Spåret och jädrar vad jag ska ge min man storstryk idag! *skratt* 



 
 
Snurrtant

Snurrtant

19 december 2008 18:48

Vad roligt att du hittade till mig :)
Du är välkommen tillbaka vilken tid på dygnet som helst ;)

Visst är den hemsk den där belysningen i affärena. Den sticker så dant i ögonen att man får migrän...fy.
Ha en trevlig kväll, och se nu till att "klå" gubben din i På spåret ;D

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

19 december 2008 18:48

Hahaha! Oj, då, glömde du bort ditt barn!
Jag lovar, du är inte den första mamman (eller pappan för all del) som har gjort det! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

19 december 2008 19:49

Hallå tjejen!
Ja visst är det tur att på spåret kommer ikväll, vi ska också bänka oss framför TV:n och tävla lite mot varann Ö och jag. Fast jag är lite bättre än vad han e så jag brukar vinna :=)

Skönt att höra att hela familjen kom hem till slut.
Oh vad jag skulle vilja ha en syster som kunde hämta mina barn om jag skulle glömma dom någonstans..

Kram Kram

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catrin

19 december 2008 20:19

Underbart!!! Sitter här och skrattar så tårarna rinner. Kan ju verkligen se mig framför dig... Underbart!!!!!

Skall ge mina barn maccaroni Cheese.....nyttigt...nej, knappast, men bra panikmat.

Kram

 
ulle

ulle

19 december 2008 21:08

Men nej, du glömde henne inte alls, du glömde att storatjejen skulle hem med kompis. DET glömde du -inte lilltjejen;)

Själv missade jag hela på spåret, 19.56 somnade sista barnet :(

Så nu ska jag môla kanelbullar:D

http://snowflake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M.

19 december 2008 21:34

Hahaha! Vilken härligt rushig eftermiddag, höhö...

Jag vill minnas att Gardell hade nån grej med "Barnen! Jag glömde barnen!" Andra som spunnit på temat är ju Libero (reklamen). Du är INTE ENSAM.

Det löste sig fint, ju! Gullesyster du har! Och gullekillar som såg efter varann så hon kunde åka.

Du kan ju alltid skylla på medicinen om du vill?

 
rosalucia

rosalucia

20 december 2008 08:32

Vad härligt det är att läsa om andra som har såna här dagar....!!!!!
Hoppas denna dagen blir bättre!!!
Ha det.

http://rosalucia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards