Direktlänk till inlägg 19 december 2008

Jag klär granen...

Av Hanna A - 19 december 2008 22:46

Har hängt lite kulor i rött och guld. Sen tröttnade jag och satte på Hipp Hipp i stället!


I år har vi två granar. En nere som bara jag ska pynta, och en där uppe som barnen får fria händer med!

Jag borde vara supernöjd som får pynta granen helt själv och slipper allt vad smällkarameller heter! Men jag är inte helt nöjd, jag har dåligt samvete och känner mig väldigt självisk... 


Nu ska jag snart gå och lägga mig. I morgon blir mycket att göra och jag känner mig helt slut nu. Slut som människa. 

 
 
trollpackan

trollpackan

20 december 2008 07:05

Det var väl en bra idé! De är säkert nöjda med det;)
Ta det lite lugnt och andas mellan varven.
kramen

http://trollpackan

 
Mofs..

Mofs..

20 december 2008 08:07

Ahhh lyckos dig som har egen gran.!!!!! Själv har jag bara gå-stavar. De är så svåra att tejpa fast kulorna och belysningen i.

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cat

20 december 2008 09:22

Jag försökte det ett år men det gick åt skogen, de vill ju sååå gärna klä den "riktiga" julgranen och höra kommentarer år efteråt "som att mamma ville inte ha vårat pynt i sin gran eller vi får inte pynta den riktiga granen för mamma vill ha det perfekt, vårat pynt är fult osv osv" knäckte mitt hjärta totalt!
Så nu pyntar de friskt med och alla är glada och mamma sitter och tänker att om 10 år så sitter jag här ensam och ingen jäkel vill pynta min gran. Så då får jag det precis som jag vill en perfekt gran (och vad är det värt nu när jag ser de glada barnens miner= inget)
Så jag prövade 1 gång och aldrig mer men du lyckas säkert ;O)))'Kram

 
Ingen bild

stort och smått

20 december 2008 09:31

Cat!
Jag tror att detta blir enda julen med två granar. Det känns inte helt bra i hjärtat! Tillfredsställelsen över en "perfekt" gran överväger inte det dåliga samvete jag får för att jag utesluter barnen. Fy vad själviskt av mig!
Om det inte blir så att barnen hemskt gärna vill ha en egen gran även i fortsättningen.

 
Yvonne

Yvonne

20 december 2008 18:14

Fniss. Ja, det där ständigt dåliga samvetet... Det förföljer en... =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cat

21 december 2008 08:37

Kanske blir tvärtom att du står och ber ungarna att "snälla, hjälp mamma klä granen här nere men de vägrar för de har ju en egen gran och mamma skulle bara våga röra den" ;O)

Du kommer märka om det funkar el inte.
Här funkade det inte så jag får ha papper och piprensare, suddigum, toarullar och kapsyler i oilka färger i min gran som borde gå i rött och guld men som sagt snart sitter jag här ensam med min gran i guld och rött och saknar nog kapsyler och suddigum....

 
Ingen bild

stort och smått

21 december 2008 15:27

Cat

Haha ja! Det känns lite som att det kan bli så!
Skrattar gott åt din beskrivning av er gran!!! : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards