Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Hur ska jag göra?

Av Hanna A - 26 december 2008 16:21


 Medicinen jag äter för min arm är inte bra för min mage. Jag har riktigt ont nu. Ska ta lite kamomill-te och se om det lindrar lite.

Kanske beror det onda på att jag tagit pillren på tom mage vid bägge tillfällena idag, de ska helst intagas en halvtimme före måltid. Får nog ta den i samband med måltid i fortsättning. Och fortsätter magen så här lägger jag av med medicinen, kan inte gå och ha ont.


Läkaren frågade mig två gånger, när han skrev ut receptet, om jag tål Voltaren. Ja, det tror jag, svarade jag. Jag har ju aldrig ätit tidigare så hur ska jag veta?


Det här är skit.

Jag som hatar,  h a t a r  att ha ont.


Så frågan är, fortsätta äta den och paja magen eller sluta äta och riskera att inflammationen inte gått över? 

 
 
Anna

Anna

27 december 2008 05:58

Jag vart så dålig i magen och yr av voltaren så jag stod inte ut, så min läkare skrev ut en annan sort som har precis samma effekt men mycket mindre biverkningar och den testade jag och mådde skitbra (kommer inte ihåg vad den hette) ring din doktor och säg att du vill byta sort, det är inte kul att må sådär

http://anna78.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

27 december 2008 18:14

Kolla om du tål Diclofenac bättre.
Det mår jag bättre av.
Och ta dom ihop med dofilus eller någon sån dryck. Om du tål mjölk givetvis...

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards