Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Hanna A - 5 januari 2009 22:42

Jag skulle bara öppna datorn för att stänga av den (tänker lite på miljön) för att gå och lägga mig och såg då att jag fått en award av Annelie! Tack tack tack! Blir verkligen jätteglad varje gång jag får en utmärkelse! Och lite förvånad *jag, liksom?!!*


Jag får fundera lite över natten ... om jag kan komma på vilka jag ska ge den till. Jag fick den för några veckor sedan bara. Jag klagar inte! : )


Nu ska jag hälla i mig en liten skvätt vitlök och citron, nu är jag så himla trött på att vara förkyld. Den ska bara väck! Maken tycker jag ska ta en whisky, det tycker inte jag. Inte min mage heller. Den hotar med att få kräksjuka om jag sväljer den hemska drycken...


God natt & sov gott alla glada härliga människor där ute!





Av Hanna A - 5 januari 2009 18:06

Jag hatar att inte må bra. Eller ha ont någonstans. Det är slöseri med tid. Och kraft.


Men på något sätt är det väl meningen att jag ska vara sjuk just nu? För jag räknar med att jag har massor med energi när jag väl blir frisk. Om jag bara kunde lära mig att inte stressa så mycket, inte lägga mig så himla sent på kvällarna, äta lite mer frukt och grönt osv. Så jag tar hand om mig själv just nu ... Tar det lugnt, proppar i mig vitlök och citron. Dricker massor av vatten och tar vitamintillskott (inte lika bra som frukt och grönt, men alltid något) och i morgon ska jag försöka ta mig utanför dörren.


Nu ska jag stjälpa i mig lite koffein i form av svart kaffe och sen blir det horisontalläge tillsammans med boken igen. I väntan på att bli frisk.

Av Hanna A - 5 januari 2009 11:57

Snart är kaffet urdrucket och då är tanken att jag ska lägga mig och läsa. Inga problem för jag har precis påbörjat en ny bok, Flyga drake. Jag har kommit till sidan 34 bara men älskar redan boken. Så behagligt skriven! Önskar jag kunde skriva fängslande. Då hade jag skrivit en bok. Eller en novell åtminstone.


Nu ska jag snart, när jag avslutat kaffet, göra mig en vitlöksgrogg värd namnet, sen ska jag stoppa i mig en Fishermans Friend med svartvinbärssmak. Sen ska jag förmodligen fortsätta med mina nysningar. Maken kämpar för att sitta kvar i soffan och inte bli bortnyst!

Och sen lägga mig ner och läsa! Krypa ner under min nya gosiga nallebjörnspläd! 


Susanne! Bilderna får vänta tills jag får lite krafter åter.... 

Av Hanna A - 5 januari 2009 11:04

Kunde inte somna igår, varför vet jag inte för jag var ju trött. Och när jag äntligen somnade, eller snarare gled in i ett ovaket tillstånd, så vaknade jag varje gång jag vände och vred på mig vilket kändes som minst en gång i timmen. Minst...


Klockan fyra, när jag faktiskt sov rätt gott, så tassade sonen in och väckte oss "jag är mörkrädd" (ändå vågar han tassa ner till oss i mörkret)


Jag har ätit frukost och väntar nu på kaffe ... sen ska jag tuta i mig en vitlöksgrogg extra stark, dagens första. Och det blir med två vitlöksklyftor isf en! 


Det retar mig att jag blev dålig just nu. Jag hade velat gå och jobba idag och eftersom det är halvdag så hade jag kunnat jobba in nästan tre timmar! Det hade jag behövt. Och sen hade jag tänkt gå på yoga i eftermiddag men det går ju inte heller nu ... Skit.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards