Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Hanna A - 13 januari 2009 21:39

Skulle föra över pengar så att jag kunde gå och köpa jackan i morgon.

"internetbanken går inte att nå för närvarande"


Nu är även Swedbank med på min hata-lista.

Den har varit bubblare ett tag, sen jag fick ett meddelande: Bli månadens pensionär (eller nåt sånt).  WHAT!!!???!!!



Ah!

Av Hanna A - 13 januari 2009 21:15

Jag har ett svagt minne av att jag kan ha faxat remissen till försäkringsbolaget ... Det måste nästan vara så eftersom sjukgymnasten ringde upp mig för att boka tid! Och när jag ringde försäkringsbolaget efter att jag hade varit hos läkaren så bad hon mig faxa något ... Måste ha varit remissen, vad kan det annars ha varit *funderar så det knakar*


Nu är det så! I morgon kommer det att vara så också om gymnasten frågar efter remissen. Att den är faxad till Länsförsäkringar.


*andas ut* 

Av Hanna A - 13 januari 2009 21:09

Jag vågar knappt säga detta men jag håller på att leta ihjäl mig efter ett papper *skäms över min oförmåga att hålla ordning*


Ska ju till sjukgymnasten i morgon bitti och ska ev ha ett papper med från läkaren, remissen ... Och nu hittar jag den inte!!! *fuuuula ord*



Av Hanna A - 13 januari 2009 19:45

Äntligen!!! Fast det har varit en rätt trevlig dag ändå! Försöker tänka positivt här...


Önskar jag kunde sitta och läsa bloggar på bussen hem! I stället får jag lyssna på musik *stoppar ner hörlurarna i väskan nu*


Har köpt lampa idag!


*börjar få bråttom*

Av Hanna A - 13 januari 2009 16:26

Fast inte till sonen då, utan till mig...

Jag tror faktiskt att jag kan behöva en ny jacka. Regn- och vindtät. Iof har jag en redan, men det är ingen luva på den. Och det behöver jag när det regnar. Eftersom jag är glasögonorm. Och det är lite jobbigt när det regnar.

Så kapuschong (stavas?) - fult ord! - är nödvändigt.

Plus att min nuvarande jacka är Medium och för lång i ärmarna. Min nya jacka är Small - och helt perfekt! *vill ha, måste ha*


Har inte köpt den ännu, bara hängt undan den till i morgon. Det saknades *host* pengar på kontot ... 

Av Hanna A - 13 januari 2009 15:24

Nu har jag lunch. Fast eftersom jag redan ätit (för att undvika svältdöden) så har jag nu tid att gå ut och bara spendera.


Behöver köpa nya Goore Tex till sonen. Hans ett år gamla kängor är genomvåta varje dag. Tjejernas är det inte, men hans är det. Och de har samma typ av kängor. Hm. Något säger mig att det är typiskt en kille att vara lite mer slarvig och oförsiktig ... Min egen erfarenhet säger mig detta...


Det värsta är att sonen själv inte märker (?) att han har blöta sockar. "Näe", säger han, "jag har inga blöta sockar"!

"Nähä, men varför i hela friden blir det blöta fotspår där du går då????!"

"Eh... vet inte..."


Vad hände med de gamla hederliga allväderstövlarna?


*går på lunch*


Av Hanna A - 13 januari 2009 12:42

Tisdag = jobba sent.

Inte jättekul men rätt okej.

Får ju lite sovmorgon åtminstone!


I morgon bitti blir det sjukgymnasten och efter det ska jag förhoppningsvis kunna be min arbetsgivare om diverse hjälpmedel för att underlätta för min arm. Jag räknar kallt med att få en massa käcka tips av henne i morgon.


Vill bli bra! Nu!


Börjar bli hungrig... undrar om jag skulle värma min tråkiga lunch (från misslyckade middagen igår) och smygäta vid skrivbordet? *olydig men hungrig*

Av Hanna A - 13 januari 2009 11:01

När klockan ringde i morse fattade jag ingenting! Varför ringer klockan idag? Är det inte lördag eller söndag?! Jag fick fundera en bra stund innan jag kom på att det var tisdag. *bedrövad*


Ganska skön morgon tills jag kom på att bussen går snart! Shit!

Sprang lika snabbt som vanligt, halsduk fladdrande bakom mig, kappan uppknäppt och fladdrande den också, väskan vidöppen (måtte inget trilla ut!) och en liten termos i handen (som läcker om jag lägger den ner - har hänt förr). Dessutom var jag osminkad och jag hatar att gå ut osminkad.


Sen var bussen sen. *aaarrgghh* jag är ju osminkad och det är ljust ute! Skynda skynda bussen!


Men till slut kom den! Av med kappan för att inte rinna bort! Varför så varmt på bussen? Folk har ju ytterkläder! Snabbt på med lite smink (pinsamt att sminka sig på bussen - sååå B!) : )  och sen hälla i mig lite gokaffe!

*redo för dagen*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards