Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Hanna A - 10 januari 2009 18:33

Tomtarna. Och änglarna. Och allt annat krafs.

Inte för att jag haft särskilt mycket pynt i år, men ändå... Det ska ju plockas bort och packas ner. 

Granen är rensad och utslängd. Stjärnorna i fönstren på nedervåningen är utbytta mot lampor och nu önskar jag att resten kunde fixa sig självt.

Jag är trött. Jag vill hälla upp ett glas vin och lite (mycket) Pringles och trycka i mig!


Måste komma på var spegeln ska hänga.

När vi hade bestämt var den skulle hänga så ändrade jag mig (jovisst!) - jag kom helt plötsligt på att jag måste kolla hur det är med speglar... Lite Feng Shui skadar nog inte...

Någon som är duktig på Feng Shui? 


Av Hanna A - 10 januari 2009 17:44

Jodå, jag hittade kvittot och bytte fultoppen till en svart stickad klänning, tror jag det var... Jag får ta ett kort och lägga ut. Dessutom fick jag hundra kronor tillbaka! Perfekt. Sån shopping gillar jag! 


Några lampor blev det inte och inte heller några krokar men väl en spegel och ramar! Kalender blev det ingen heller... Tittade på massor av olika kalendrar men ingen föll mig i smaken. Får nöja mig med den jag har och det är inga som helst fel med den. Jag fattar inte vad det är med mig och denna böjelse för kalendrar? 


På hemvägen blev det kinamat från Ming och efter en bra omväg genom stan (Avenyn avstängd pga demonstration) kom vi äntligen hem och kunde äta! Nu är det skidskytte på tv, och kaffe som gäller.

Av Hanna A - 10 januari 2009 11:54

  • spegel
  • ramar
  • lampor
  • krokar
  • kalender
  • lämna tillbaka fultopp om jag hittar kvittot ...
 *letar som en tok efter kvittot* 

Av Hanna A - 10 januari 2009 10:05

Vi åker ju inte in till stan idag bara för att jag vill ha en kalender! Så snäll är inte ens min man även om han är väldigt snäll! Vi har lite ärenden också. Ramar, lampor och lite mer som jag inte minns nu ... 



Av Hanna A - 10 januari 2009 10:00

Vi ska in till stan idag. Jag är sugen på att köpa ny kalender.

Och som alltid (nästan) när jag fått för mig att jag vill ha något, då SKA jag ha det också. Helst så fort som möjligt.

Och nu är det kalender som jag har på hjärnan. Jag vet inte vilken jag vill ha heller, eller hur den ska se ut. Men det blir enkelt, jag vet ju nästan alltid vad jag vill ha. Jag har nästan aldrig beslutsångest. Dessutom har jag inte redan en fullt fungerande kalender, som jag precis köpt dagbok för 2009. Och jag är inte ironisk heller. Inte ett endaste dugg.... 

Fast jag ljuger lite ibland tror jag.... 

Av Hanna A - 10 januari 2009 09:47

På Spåret igår kväll! Jag skrapade ihop sju rätta svar (kunde för mitt liv inte komma på Modern Talking)! Han kunde Alphaville men jag svarade fortast!

Dessvärre kunde jag inte en enda resa tror jag... Det var lite dåligt. Men jag vann - det är det viktigaste! *gör segertecknet*  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards