Alla inlägg under augusti 2008

Av Hanna A - 17 augusti 2008 08:39

Söndag morgon, sista dagen på sommaren... I morgon börjar skolan igen. A&G börjar första klass och jag ska vara med på uppropet. Sen är jag ledig resten av dagen - skönt!


Idag är jag trött, idag igen (ska jag någonsin bli pigg igen? Jag var det på Öland, varför kan jag inte vara det hemma?)


Jag ska försöka ta mig i kragen och göra alla saker som jag struntade i att göra igår. Damma fönsterbrädorna och dammsuga huset är ju faktiskt inte för mycket begärt! Det ligger döda flugor och getingar lite här och var i fönster och på golv. Inte jättetrevligt att se. Smulorna under och kring köksbordet är också kvar.


Mitt tvättberg är gigantiskt, trots att jag körde flera maskiner igår. Får nog börja där. Nu. 

Av Hanna A - 16 augusti 2008 21:23


Inte mycket blev gjort idag. Men jag har packat upp lite grann, men inte allt (såklart..) och jag har kört några maskiner tvätt, fått den torr och vikt ihop den. Alltid något.


I morgon får jag ta mig i kragen och göra lite nytta. För på måndag är det dags för Vardagen igen och då är det bra om det är lite ordning på barnens kläder och skor och skolväskor och saker och gu vet allt!


Jag har ju tänkt fixa till mina bilder så att jag äntligen kommer ut på signerat.se. Hade varit skönt om jag fått fixat det innan jag börjar jobba.


Av Hanna A - 16 augusti 2008 19:08


Nu blev jag sittandes här trots att jag hade saker att göra. Men faktum är att jag är trött idag... Kanske tar jag fram dammsugaren och suger lite snabbt i fönsterbänkar och runt köksbordet, syrrans lille kille satt där och åt kex förut. Killen är lite drygt två år och det trillade väl ner en och annan smula!


Jag kanske har en förkylning i kroppen och det är därför jag känner mig så seg (i kombination med för lite sömn i natt också..) för det känns lite som att det killar i halsen. Skit också! Jag som ska ut och cykla i morgon!


Lite honung kanske och inte allt för sent i säng i kväll.


Av Hanna A - 16 augusti 2008 16:36

Jag går mellan tvättstugan och allrummet (där jag av en händelse också har datorn just nu - vilket sammanträffande!) måste ju faktiskt hålla lite koll på tennisen och lyssna på radion funkar inte, jag har ingen koll på vad som är vad i tennis! Gem och set och poäng, allt i en salig röra! Varför göra det så krångligt? Räkna poäng bara! så kan alla förstå *fniss*


Maken står ute och målar och jag får lite dåligt samvete över att jag sitter framför tv:n...


Jag får se till att damma snabbt som bara den sen! Komma ikapp lite, liksom... Jag hade ju det som en av punkterna på min att göra-lista.


Men varför bryta en gammal invand vana? Att hela tiden skjuta upp saker.


Jo, det är dags att bryta den gamla vanan! 

Av Hanna A - 16 augusti 2008 15:05

Vad ska man äta till lunch idag? Jag är hungrig men vet inte vad jag är sugen på...


Förslag någon? 

Av Hanna A - 16 augusti 2008 13:48


Min mamma var förbi en sväng (pappa hjälper syster och svåger att måla och mamma passar barnen) och hon berömde mina tavlor!


Hon såg dem en dag innan vi åkte till Öland också men då var jag på jobbet. Då hade hon frågat P om vi köpt nya tavlor! Hon trodde de var köpta! Och hon berömde dem, likaså mina kort jag gjort! Kul, jag blev glad för min mamma är ingen som säger snälla saker bara för att! Hon öser inte gärna beröm i onödan *s*


Så kanske kanske kommer hon att köpa en tavla eller ett kort en vacker dag när jag fått lagt ut dem på signerat.se.


Eller så kommer hon önska sig en tavla i julklapp ...


Nähä, tvätta var det ju! Seså iväg med mig nu!!! 


Av Hanna A - 16 augusti 2008 13:41

Jag är så glad att vi åkte hem igår kväll! Jag trivs så bra hemma och det är så skönt att få ett par dagar och landa på inför skolstarten på måndag.


Jag älskar verkligen mitt hem! Fast för tillfället är det lite för smutsigt för att vara ok... Men hej, finns väl roligare saker att göra än att städa?


Jag har iaf duschat mig själv (ljuvliga ljuvliga dusch som man blir ren av!) och så har jag duschat två av tre barn. Och borstat håret på ett av barnen (träningsvärk i armen..) Nu är maken iväg med M som ska till kompis och när han kommer hem ska han kanske måla, eller så struntar han i det idag och så slappar vi båda tillsammans istället!


Jag sitter i soffan (älsklingen) och bloggar och dricker en kopp starkt kaffe... Borde gå ut i solen en stund kanske? Eller köra igång en maskin med tvätt... Ja det bör jag nog göra. Passa på när solen skiner.


Av Hanna A - 16 augusti 2008 12:43


Om jag fattat rätt så blir Ara av med sin bronsmedalj... Betyder det att vi (Sverige) halkar ner i medaljligan? Eller får vi fortfarande tillgodoräkna oss att vi har fått den? Förstår ni hur jag menar?


Vad besviken jag blir... Samtidigt förstår jag Ara och jag känner verkligen med honom. Men att ta emot medaljen och sen kasta den på backen, som en trotsig unge! Bättre då att inte gå dit alls och på så sätt visa sitt missnöje...  känns som att det hade varit lite mer moget...?




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards