Alla inlägg under augusti 2008

Av Hanna A - 14 augusti 2008 15:08


I kväll ska vi till Lammet & Grisen och äta gott och massor! Man får äta hur mycket man vill av helstekt lamm och gris och tillbehör såsom bakad potatis, såser, sallader, bröd, olika sorters smör, mm. Det är så gott! Bra för maken som kan äta mycket men inte för mig, jag är inte jättestor i maten (äter lite men ofta!). Jag brukar alltid äta för mycket när vi är där, speciellt för mycket av vitlökssmöret som bara är såå gott! Tror att det finns potatisgratäng också, men jag kan ha fel. 


Just nu är jag så trött och seg och skulle nog behöva sova en stund. Men jag funderar på att dra på mig träningskläder och ge mig ut en liten runda. Frågan är varför jag är så seg? Bara trött eller förkylning i kroppen? Jag får ta det lugnt och känna mig för. Men ut måste jag nog en stund, trots blåsten.


Av Hanna A - 14 augusti 2008 14:48


Det var så mäktigt nere vid Kalmarsund förut. Det blåste så vi knappt kunde hålla oss på benen! Det gick höga vågor som slog mot land och vatten stänkte högt upp i luften! Och när solen var framme var vattnet längst i söder ljusgrönt samtidigt som det i norr var mörkblått och däremellan var det bara vilt gråblått!


Jag tog en massa bilder, men det var omöjligt att hålla kameran helt stilla i den kraftiga vinden så de flesta är lite suddiga. Men några är nog ändå ok.


Det kan nog tänkas att det kommer en bild eller två från semestern. Men det kommer inte att ske så länge jag befinner mig på den här telia-förgätna platsen. (Fast maken kunde surfa snabbt snabbt nere vid sundet förut! Kanske jag skulle åka dit när jag känner för att blogga!)


Av Hanna A - 14 augusti 2008 10:33

Två av barnen, M och G sitter i varsin fåtölj och tittar på boxning. A Sitter på en köksstol lite halvt bakvänt och har en smörgås kvar sen frukosten. Ingen turbo där inte.


P diskar och jag bloggar (ha! internet funkar hjälpligt idag *peppar peppar*)


Jag har en kopp kaffe framför mig också. Ute blåser det kraftigt och vi är lite slöa idag. Jag har fortfarande sovkläder på mig...


Vi har inte bestämt om vi ska åka ner till vattnet nu, eller om vi ska vänta tills lite senare. Alla är lite slöa. Som om vi fått för mycket frisk Ölandsluft!

  

Av Hanna A - 14 augusti 2008 08:45

Idag blåser det jättemycket ute, vilket de sagt att det skulle göra. (I morgon har de lovat sol och endast svaga vindar, hoppas de har rätt i det också)


Idag blir det nog inte stranden, det blåser för mycket. Men kanske att vi åker ner till västsidan, där vi åkte förbi i går kväll, och låter barnen leka bland de platta stenarna och bygga torn och murar. 


Eller så åker vi upp till Trollskogen kanske? Där är så fint. Och kanske fikar på kaffestugan i Böda. Vi får se, barnen kan få välja och så bestämmer vi! För tre starka viljor är inte alltid lätt att jämka ihop...


Först blir det lite mysfrukost med kokt ägg och varma bröd. (Attans att jag glömt köpa te). Vi har ju inte bråttom för att hinna till stranden idag. Skönt att ta det lugnt.


Av Hanna A - 13 augusti 2008 22:31


Alldeles nyss skrev jag ett inlägg om kommentaren som försvann iom att jag raderade ett av två identiska inlägg.


När det inlägget blivit sparat och jag kunde se det på bloggen (jag kollar alltid när jag har publicerat, så att det ser någorlunda ok ut och det syntes klart och tydligt där), då stänger jag ner det fönstret och då finns det ett till fönster bakom som visar det jag precis har skrivit och det är på väg att sparas! Det höll alltså på att bli två ex av det inlägget också och jag har INTE öppnat två fönster och parallellt skrivit samma inlägg... vilket det såg ut som att jag hade gjort.


Stängde snabbt ner det fönstret så att det inte skulle bli dubbelt igen.


Gud vad snurrig jag känner mig. Och så ska jag försöka förklara något som inte själv förstår mig på... suck!


Av Hanna A - 13 augusti 2008 22:21

*fuuula ord* 

Nyss upptäckte jag att ett av mina inlägg hade sparats två gånger - det här j**la slöa internet, som stannar upp hela j**la datorn. Ursäkta mitt fula språk men jag blir sååå  a r g !!!


Och så råkar jag ta bort just det inlägg där Anita skrivit en jättefin kommentar. 


Och jag som blir så glad över kommentarer!


Men nu tar jag nog och ger mig för ikväll. Det är bara störningar i nätet just nu och jag är mer off än on och det stör mig så in i .......  

Av Hanna A - 13 augusti 2008 20:29

 Vi åkte sjövägen hem från Löttorp förut och åkte söderut med Kalmarsund på höger sida och det var så vackert! Vi kunde se att det var väldigt mulet och väldigt regnigt på fastlandet. Det är möjligt att regnskurarna som vi såg befann sig över Kalmarsund, det är svårt att bedöma avståndet på molnen.


Men solen var precis ovanför molnen, eller mellan molnen kanske man ska säga och det var sagolikt vackert! Solen spred som ett guldskimmer över himlen och vattnet innan den gick ner i molnen. Blå Jungfrun låg i, som det såg ut från oss, soldis med mörka moln norr om sig och de betydligt ljusare molnen söder om. Jättesvårt att förklara!


Och  n a t u r l i g t v i s  hade jag inte tagit med kameran! Varför gör jag så? Jag som alltid har med mig den vart jag än ska när jag är här! Men i kväll tänkte jag att jag skulle vara bekväm och ta en liten handväska och slippa tänka på kameran.


Och just den gången är det otroligt dramatisk och vacker himmel, stora vågor som på vissa ställen skvätte upp ett par meter i luften. Hur snyggt var inte det, när man såg en nedåtgående sol och all den skönhet som kommer av det, bakom stänket?!! *Gaaaah*


Och, som grädde på moset, det simmade två vita svanar i vattnet också. Någon ville definitivt slå mig på fingrarna och knäppa mig på näsan! Och se, det lyckades BIG TIME!


Men i morgon ska vi ut enbart för att titta på havet och fotografera! Så det så!

Det ska ju blåsa kraftigt i morgon och då blir det nog inget bad. Kanske att vi tar med badkläderna om vi ändå är ute och åker. Vi har ju en son som inte skyr kallt vatten, eller kallt väder.


Och förhoppningsvis är vädret fint så att det blir några trevliga bilder! Och i morgon kväll åker vi samma väg som nu i kväll och jag hoppas hoppas hoppas att det är en vacker kväll då också!


Av Hanna A - 13 augusti 2008 20:15

Vi är nu åter hemkomna efter en sväng till Löttorp och pizzerian där. De har väldigt goda pizzor! Och stora! Jag åt en mexicana, med fläskfilé, champinjoner, tacosås, vitlökssås och lite annat smått och gott. Barnen fick en cappricciosa att dela på, de skulle fått av oss om det inte räckte, men de åt inte ens upp hela sin pizza. Jag orkade inte hela min heller och då var jag ändå jättehungrig! Mums fillibabba!


Dessvärre hade de plockat in studsmattan och hoppborgen för säsongen, till barnens stora besvikelse. Men, det fanns en McDonalds- rutschkana som de lekte på och det var ju alltid något!


Inte svårt att få med dem hem när det var dags med andra ord!


Nu sitter maken i en fåtölj och läser en bok och vad jag gör är ganska uppenbart! Och så har vi varsitt glas rödvin som vi surplar ur ibland! Gott...

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards