Alla inlägg under augusti 2008

Av Hanna A - 13 augusti 2008 16:53


Japp! Jag smorde in magen lite för dåligt för nu är jag alldeles röd nedanför brösten. Tar jag av bh:n ser jag ut som en version av danska flaggan... Ja i färgerna alltså.


Så går det... Och jag som tyckte att jag var duktig och smorde in mig överallt. Men tydligen inte tillräckligt just den här fläcken. Suck.


Nu är jag ensam i stugan igen. P och barnen är och hälsar på hos getterna. Snart ska jag sätta på lite kaffe till mig och maken, sen ska jag ta en dusch, klä på mig något trevligt och slänga lite smink i ansiktet :-) 


Nu kommer familjen tillbaka. Slut på friden!


Av Hanna A - 13 augusti 2008 15:02


Det var jättehärligt på stranden, som vanligt! Det blåste rätt bra, men det gör det ju på Öland, det hör liksom till. Men till en början var det ljumma vindar - helt underbart, men mot slutet, när det började komma lite moln kändes det som att vindarna tilltog i styrka och även blev lite svalare. 


Barnen var i och badade, speciellt sonen som var i flera gånger och dök och simmade under vattnet. Jag gick i en bit men jädrar vad kallt det var! Nästan så att benen domnade... nä nu ljög jag lite... Men svalt var det! Men det tycker jag alltid om vattnet understiger 24°.


Nu blir det mellanmål, kräm och kex och smörgås och så blir det mat på Löttorps pizzeria lite senare. Barnen gillar att vara där för det finns studsmatta, lekplats och hoppborg där! Gissa vem som mer är väldigt sugen på att hoppa i hoppborg!!! *s*

  

Av Hanna A - 13 augusti 2008 10:34

Snart ska vi ge oss iväg till stranden. Nu skiner solen ute och det är endast några få lätta slöjmoln på himlen. Vi åker till östsidan och vår underbara lilla sandstrand! Undrar om jag kommer mig i och badar?


På vägen kör vi förbi och handlar lite Festis och småbullar så att vi har lite att stoppa i oss som ger lite energi.


Tyvärr tog vi inte med oss någon termos, vilket är väldigt orutinerat när det gäller två kaffedrickande människor. Så, inget kaffe på stranden, men det finns ju annat. 

Av Hanna A - 13 augusti 2008 09:06


Solen letar sig fram lite då och då, men tydligen är det molnen som dominerar himlen just nu. Har inte orkat resa mig för att dra ifrån gardinerna... Sitter ju här med en dator i knät, en son som sliter i mitt täcke (varför kan han aldrig sitta still?) och skriver, läser och samtidigt tittar på handboll. Men jag kan skymta genom persiennerna om solen skiner eller ej.


Får nog snart fixa fram lite frukost. Snart kommer barnen att vilja se Hej hej sommar och då går handbollen fetbort!



Av Hanna A - 13 augusti 2008 08:14

Vad gott jag har sovit i natt! Som en klubbad stock! Vaknade av att makens alarm ringde, han skulle ut och cykla, och kände att jag hade sovit färdigt.  


Idag är det onsdag. Det är uppehåll men inte helt molnfritt, jag som hade hoppats på strålande sol! Men det kanske kommer? Vi åker till stranden oavsett väder idag, så länge det inte regnar förstås.


Om en vecka är det vardag för fullt, med jobb, skola, fritids och aktiviteter... Jag har blandade känslor inför det... Men jag kopplar bort det nu - nu är det fortfarande semester och lugnt och skönt!

Av Hanna A - 12 augusti 2008 21:58


Vi ska försöka komma upp tidigt i morgon bitti och åka till stranden. Vi vill ju passa på om det blir en vacker dag!


De har ju sagt på vädret att det ska bli sol i morgon så vi hoppas att det blir så! Det hade varit härligt med en solig dag igen! Idag har ju varit lite grå och tråkig...


Och filmen som vi trodde började nu visade sig vara en serie. Del två dessutom... Antagligen ingen större vits att börja följa den nu. Får ta och lägga mig och läsa! (Fast jag drar mig... det är ju en bäddsoffa och den ska bäddas först innan jag kan krypa ner i den... tråååkigt...)


Av Hanna A - 12 augusti 2008 20:52

Jag har blivit godkänd som säljare på  signerat.se  vilket känns jättekul och spännande!!! Där ska jag lägga ut mina canvasbilder till försäljning! 


Jag sitter ju som bekant med ett jätteslött internet just nu och har ingen möjlighet att lägga ut några bra bilder på sidan ännu, tyvärr. Det får bli på söndag! 

Av Hanna A - 12 augusti 2008 18:06


Jag har laddat upp en bild (fick försämra kvalitén och förminska bilden, men det gick!)


Det är barnen som hoppar ner i gropen som finns en liten bit från stranden, väldigt skön att ligga i när det blåser! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards