Alla inlägg under december 2008

Av Hanna A - 25 december 2008 15:48

I väntan på tomten....



Av Hanna A - 25 december 2008 15:30

Jag har inte haft några nyårslöften de senaste åren (kan inte hålla dem ändå!) men i år ska jag avge ett löfte. Att lära mig att tänka till innan jag pratar!


Det är nog ett led i mitt bråttombeteende, det här med att inte tänka till innan jag pratar. Såå många gånger som det hoppat ur grodor ur min mun bara för att jag ska svara så snabbt det bara går.


Jag ska bli en långsam människa nästa år! *gäsp vad tråkigt*


Och så ska jag sluta lägga mig med smink. Det har blivit en dålig ovana på sistone. Jag som alltid, hur trött eller hur sent jag kommit i säng alltid - ALLTID - sminkat av mig ordentligt och vårdat min hud.

Jag förfaller.


Av Hanna A - 25 december 2008 14:28

Jag blir verkligen trött på mig själv ibland. Ofta.
 
I förrgår satte jag igång larmet inne hos min syster och svåger, igen!

Gaaah!(Hur svårt kan det vara!?)

Syrran sms:ade "vad bra att vi vet att larmet fungerar ..."  Ja...


Och igår var jag igång igen, inte med larmet tack och lov. Nej, men jag önskar att det hade varit det... Men jag pratade med syrran i telefon och tackade för julklapparna!

Hon säger att det går att byta om vi vill det, blablabla... Och så säger jag: "Du får ju självklart lov att byta dina underlägg också om du vill det!"

Hon blir knäpp tyst och säger sen:

"Jag har inte öppnat mina julklappar ännu" 

*faaaan*

Såå typiskt mig!

Kunde jag inte reagerat på att hon inte tackade för julklapparna?

Kunde jag inte åtminstone ha frågat om hon hade öppnat sina?

Eller så hade det räckt om jag sagt "du får lov att byta din julklapp också"

Men NEJDÅ!  S å  k l a r t  måste jag säga vad det var i paketet ...

Fan vad jag skämdes. Och skäms fortfarande. Förlåt, Ulle! 

Av Hanna A - 25 december 2008 12:38

I förrgår var det fint och kallt och idag är det gnistrande frost på marken, men igår skulle det vara fulväder minsann. Grått och eländigt och med regnet hängade i luften. Himlen riktigt slickade hustaken...


Men, det blev en jättebra julafton i alla fall! Första julen i nya huset och första julen hemma, någonsin! Vi har alltid varit hos mina föräldrar tidigare! För att jag inte har haft lust att ändra på några traditioner (och maken hade inga traditioner så han fick hänga med på mina). Men i år ville jag ha julen. Och det sa jag redan förra julaftonen! Och det var mysigt.


Min pappa satt och suckade förnöjt och sa att det kändes som att vara tillbaka på Högås. Det hus jag tillbringade min barndom i, och det hus mina föräldrar sålde för elva år sen men påpassligt nog styckade av en bit mark från, på vilken min syster och jag nu har byggt varsitt hus.


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en smörkaka!

Sen när jag skingrat koffeinbristdimmorna ska jag kanske berätta varför jag anser mig vara klantig.

Av Hanna A - 25 december 2008 01:54

God fortsättning!


Vi har haft en väldigt trevlig och lyckad julafton.


Dessvärre är jag en stor klant, men det orkar jag inte skriva om just nu, måste sova!


Hoppas att ni andra har haft en underbar jul!


Ps. min mamma har ännu inte frågat om julkorten som inte blev i år... Jag ska vänta och se om hon säger något. Och kolla med syrran om hon kanske har frågat henne!


God natt! 

Av Hanna A - 24 december 2008 10:05

Av Hanna A - 23 december 2008 20:03

Eller vad det kallas?

Nu ska jag välta barnen i säng och sen ska jag låsa in mig någon stans och slå in paket! (Jävlar! Etiketter har jag fortfarande inte hittat eller skaffat!!!)  


Får ringa maken och be honom köpa. Är de slut får jag väl ta små färgglada post it-lappar... Eller skriva direkt på paketen som jag gjorde med syrrans paket... Hm... (Jag har vetat rätt länge att julen inträffar vid den här tiden på året - varför är det så svårt att organisera sig?)


Men innan jag börjar bråka med papper och tejp ska jag äta något!

Kikar kanske in här senare!

  



Av Hanna A - 23 december 2008 17:45

Jag har ingen aning om var jag har mina ansiktsmasker!? Och scrubba ansiktet behöver jag ju inte ligga i badet för att göra.


Orka lägga tid på att leta efter ansiktsmask?

Prioritera... 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards