Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Fredag fredag fredag!

Av Hanna A - 2 januari 2009 09:32

Jag ska börja med att erkänna (syrran kommer skälla på mig): Jag åt godis igår. Och Pringles med dip. Och drack en pytteliten skvätt vin. Ungefär tre klunkar. Men det är ju nyårsdagen bara en gång om året! 


Idag har vi två förkylda tjejer hemma och frågan är om vi inte skippar skridskoåkningen idag. Sonen får kanske följa med morfar och åka. Om morfar hittar sin ena skridsko vill säga. Den har nämligen mormor gömt. Hon vill inte att morfar ger sig ut på isar mer... Han gick genom isen igår när han var ute och åkte långfärd.

Och min mamma blev jättarg! Rädd alltså... Jag kan bara säga att jag är jätteglad att jag inte var med och såg det. Min pappa har alltid isdubbar med sig när han är ute och åker och igår hade han dessutom två stavar med sig.


Nu var detta på ett ställe där det förmodligen är genomströmning av vatten så det var väl därför det var tunn is och tjärnet vi åkte på förra veckan lär ju inte vara tunnare is på idag än då. Men ändå, jag blir lite nervös... Men inte pappa inte! Det enda som kan få honom att inte åka skridskor idag är att han har blivit rejält förkyld av att ha kylt ner sig igår. Eller att min mamma verkligen har gömt hans ena skridsko...

 
 
Anna

Anna

2 januari 2009 10:03

Vad läskigt att gå igenom isen! jag förstår din mamma om hon gömmer skridskon ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Annelie H

Annelie H

2 januari 2009 10:58

usch vad otäckt, jag skulle nog ha gömt hela kittet.. Förkylda ungar är inge kul men att ta en vilodag kan vara nice.. hoppas du får en trevlig dag med de dina.. Kram! //A

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

2 januari 2009 13:06

Åt ostbågar och drack Cola igår ;) Vi slarvade gemensamt :D

http://tomten.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

2 januari 2009 14:33

Ja, alla medel är tillåtna!*fniss*
kramen

http://trollpackan

 
Ingen bild

Catrin

2 januari 2009 16:01

Din mamma är riktigt smart:-). Hoppas att tjejerna snart blir bättre. När börjar skolan i Sverige?

Kram

 
Yvonne

Yvonne

2 januari 2009 21:51

Haha, va kul, gömma skridskon! Hoppas han inte hittar den för jag förstår din mamma!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards