Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Livet är ingen schlager i alla fall..

Av Hanna A - 9 januari 2009 08:19

Ibland känns mitt liv som en dålig såpa där jag spelar huvudrollen. Och jag gör det inte särskilt bra. Såpan ser bra ut på pappret, manuset. Men jag följer inte alltid manus. För i manuset får vi alltid ihop livet, vi kommer iväg till skolan i tid och barnen har alltid rena kläder och jämna sockar, och vi har full koll på var väskor, gympapåsar, mössor och vantar är någonstans.

I manuset är barnen lättväckta och behöver inte tjatas på för att gå upp ur sängen och klä på sig, komma ner och äta upp sin frukost.


Men i mitt verkliga liv så är det ett jävla tjat hela tiden. Jag måste ha gott om tid och gott om tålamod när barnen ska väckas! Lirka lite med dem med väldigt snäll och len röst till en början som efter ett tag hårdnar för att till slut hamna nästan i falsett. Men oftast går det riktigt bra på morgnarna nu för tiden! (*peppar peppar*)


Idag kom vi iväg i hyfsad tid, inte god tid, men två av barnen kom i alla fall lagom till skolstarten. Den tredje hade glömt sin gympapåse i hallen. Naturligtvis. AAARRRGGGHHH!!!!

Jag åkte hem och hämtade den och hon fick stå kvar och vänta på mig tills jag kom tillbaka!

Jag fick ett litet sting av dåligt samvete för att hon fick stå där och vänta och komma försent till lektionen, men förhoppningsvis kommer hon ihåg gympapåsen i fortsättningen.

(Förmodligen kommer hon glömma den hundra gånger till, hon är ju min dotter.)


Och när jag ändå suckar över mig själv kan jag berätta att mitt liv ibland känns som en fars. Särskilt om jag har lite bråttom eller bara vill göra saker snabbt (varför göra det långsamt när man kan göra det snabbt?!) Och det är då jag börjar fippla; tappar saker, stöter till saker, går in i saker (dörrar, dörrkarmar, hörnen i bänkar och bord, slår sönder tårna mot stolsben - hur många gånger har jag inte fått stora fula blåmärken som ibland svullnat upp på låren för att jag går in i sänggaveln! Osv, osv, osv) vissa dagar känns det som att jag gör en parodi på Papphammar!!! Och den känslan är inte rolig.


En gång rev jag ner ett microfonstativ från en scen. Jag har vält en fotbollsspelare i papp i en affär. Jag har rivit ner både stora och små skyltar i affärer, jag har rivit ner saker från hyllor i affärer (dock inget ömtåligt!) jag brukar tappa toarullen så att den rullar iväg långt bort (men brukar ha tur att hålla i en bit av pappret iaf, men det har ju hänt att jag tappat både papper och rulle) jag har tappat ut hela kastruller med makaroner i vasken, tappat ut annan mat i vasken också, ska jag ta ut en sak ur ett skåp brukar jag ofta stöta till och riva ner något annat på samma gång.


Och detta är väl ok och händer de flesta någon gång i bland! Och jag hade varit nöjd också, om detta hade hänt Någon Gång Ibland. Men det är ju nästan jämt! Suck...



Sådärja. Nu har det ljusnat ute. Behövde bara fördriva tiden. Det jag skrev om mig själv har inget med verkligheten att göra alls. Bara påhittat. Uppdiktat.



 
 
nilla

nilla

9 januari 2009 12:20

LOL
Detta inlägg får mig att minnas en juldag hemma hos mina föräldrar när min äldsta dotter var liten. Hon var i den åldern när man ska känna och pröva på allt. Resultatet var att hon på en dag 1)rev julgranen 2) klippte sönder sina egna strumpbyxor 3)ritade på mina föräldrars sovrumsgarderob
(ev var det också ngt mer som jag glömt)
När jag upptäckte nr 3 sa jag:
Nu har du vält julgranen, klippt sönder dina strumpbyxor och ritat på garderoben på En och samma dag!!!!!!!!!!! *hysterisk*
Och hon svarade kolugnt:
Ja, *suck*, det är väl inte så mycket...

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annelie

9 januari 2009 12:42

Jag är lika fumlig. min man skakar på huvudet och ler så där sött. Det kan få mig att vilja kräkas. Jag öppnar dörrar och skåpluckor rakt in i mitt eget huvud. Går in i stolpar, snubblar och trampar snett överallt. Tappar oxå grejor och får konstiga jävla ryck ibland. skitjobbigt, framför allt när man blir tagen för "gullig". Men sådan här är jag. Bara att garva med ibland och gilla läget. för vad annars kan man göra.. Jag tycker du är skitbra.//AH

 
Ingen bild

Yvonne

10 januari 2009 17:44

Fnissar lite... Det låter väldigt kul faktiskt... hihi... Hahaha!
Du är gullig du!
Skönt att få skratta av sig lite! =)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards