Alla inlägg under januari 2009

Av Hanna A - 18 januari 2009 11:32

Hoppla! Vad har jag gjort?!

Jag har anmält mig till en distanskurs i journalistiskt skrivande på Folkuniversitetet. *gulp* !!!


Journalistiskt skrivande. Jag? *hur tänkte jag*

Men jag gillar ju att skriva och vill väldigt gärna utveckla det och lära mig skriva bättre! Så jag hoppas att kursen kommer att ge mig något!


Nu ska jag gå och hänga tvätt. Det kommer ge mig ont i armen.

Får bli att stoppa det i torktumlaren och det ger mig dåligt samvete gentemot miljön - såå onödigt att torktumla! Dessutom blir det skrynkligt och alldeles mjukt.  Jag vill att tvätten hängs bra och torkar och blir styv. Eh... Eller nåt. 



Av Hanna A - 18 januari 2009 11:05


Jag har fått en award av M. Tack snälla du! 

Jag i min tur ger den till Supermamman, 3barnsmamman och mikasliv (hennes blogg är nystartad men hon är en härlig person och en bra mamma och jag hoppas hon kommer igång och skriver mer!)


Reglerna för Awarden är enkla. Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg och länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till de Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos dem, om att de har fått den!

Av Hanna A - 18 januari 2009 09:05

Jag ser lite granna fram emot morgondagen. Jag ska gå och få akupunktur i min arm i morgon bitti (och bli härligt lullig-trött?) och det behöver jag nog för det gör ont i den nu igen och det gillar jag inte  : (


Dessutom ska vi flytta till "nya" lokaler. Det är inom samma kontor men vi ska möblera om oss. Jag kommer få ett fräschare rum, utan en sunkig och väldigt smutsig heltäckningsmatta. Blir nog bra!

Av Hanna A - 17 januari 2009 23:39

Wow! Jag trodde det var ett slags fyrverkeri som jag såg tidigare ikväll, men när jag läste gp.se så såg jag var det var! Häftigt!

Av Hanna A - 17 januari 2009 23:02

Bilden är tagen på nordöstra Öland, strax norr om Löttorp.


Detta är ett foto utskrivet på canvas och uppspänd på ram (jag har fotograferat tavlan alltså, därav den lite dåliga bildkvalitén).


Av Hanna A - 17 januari 2009 22:57

Jag skulle kunna gå ut nu! Känner mig full av energi och jag vill gå ut! Men det är lite sent påkommet nu. Nu är det läggdags ju.


Hela dagen har jag varit jätteslö och seg och fick tvinga mig ut för att över huvud taget få frisk luft och dagsljus idag. Men nu, klockan elva på kvällen - då är jag pigg minsann!



Av Hanna A - 17 januari 2009 19:16

Jag bestämde mig för att ta ett bad och så blev det! Gjorde mig en kopp kaffe och tände lite ljus och tog med mig kaffet i badet. Varmt så jag nästan skållade mig, vattnet inte kaffet! Men så skööönt! Och badbomben visade sig bli väldoftande skum!


Jag blev så slö så jag fick duscha av mig kallt efteråt. La sen en ansiktsmask och nu känner jag mig som en ny människa!

Nä, inte ny - men fräsch och avslappnad!

Nu vin och handboll! Och strax räkomelett - mums!


  

 


Av Hanna A - 17 januari 2009 17:24

Jag har varit ute och gått en stund (jäklar vad kallt det var!) och sen har jag tränat lite vibrationsträning, jätteläskigt! Men förhoppningsvis vaknar jag super-fit i morgon, med sexpack på magen och superslimmad!


Jag åt alltså lunch innan jag gick ut och gick. Och jag slapp laga lunchen (älskar helgen!)


Nu sitter jag och funderar på om jag ska lägga mig i badet med en härlig badbomb eller om jag ska ta en dusch istället? Jag tycker om när saker går snabbt. Varför kan man fråga sig...? Varför ska det alltid gå snabbt? Jag HAR inget tidskonto där jag kan sätta in min tid som jag alltid sparar in.


Jag blir bara stressad och stirrig.


Men känner jag för att bada? Jag måste städa badrummet i så fall innan jag kan lägga mig där.  





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards