Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Lite dagen efter

Av Hanna A - 6 mars 2009 07:34

Jag har en känsla av "dagen efter" idag. Igår var så mycket tjo och tjim och flams och trams, och jag har en känsla av "har jag gjort bort mig nu igen" så idag blir det till att stilla sig lite.

Ska försöka uppföra mig ordentligt.

Men det var så kul igår! Kändes som att jag minglade runt på en fest och småpratade med vänner och bekanta! Trevliga sådana också!


Jag ville visa min man de trevliga kommentarerna jag fick igår! Jag var ju så glad och uppspelt! Då frågar han "Va! Har du både kört fel, slirat, kört fast och fått kärringstopp!?"  

*gaaah, du ska inte hänga upp dig på just DET*  



Fotnot:

Min man ogillar att åka bil när jag kör. Eller, nu för tiden går det väl bra, jag kör bara när han har druckit, och så har jag skällt på honom, men i början - då satt han och höll på handbromsen!! Precis som min morfar gjorde med mig - när vi övningskörde!!! Och så illa kör jag inte. Jag har bara kvaddat sidan på pappas nya bil. När mitt körkort var helt färskt. Backade in i en stor sten....

En annan gång körde jag in i en bil vid rött ljus. Jag trodde att det blev grönt ljus och kör. Inget hände! Förutom att hysterisk kvinna i bilen framför blev helt rabiat! Men jag var nyförlöst, ammade och var mer än lovligt dum i huvudet - dumhormoner och amning ni vet!

Nu var det nog inga mer!

Jo! Haha! När jag kom hem efter ett år i London, då glömde jag bort mig vid ett tillfälle och svänger ut på en väg och börjar köra på FEL SIDA!!! Jag får möte, och jag blänger fruktansvärt ilsket på mannen i den mötande bilen för jag var helt övertygad om att han körde på fel sida och inte jag! 



 
 
nilla

nilla

6 mars 2009 07:57

God morgon!
Jag tror du kör som en gud! Varför skulle du inte liksom???

http://thenilla.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

6 mars 2009 07:58

Hahahahaha!
Det är så underbart-jag är inte ensam! Gör också sådana manövrar med bilen och blir GALEN på de andra runtomkring.
Till och med på uppkörningsläraren. Det var helt hans fel att jag backade in i en stolpe. Eller hur?

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

6 mars 2009 08:24

Men det där att att åka/köra på fel sida sätter sig väldigt fort. Lika fel som det känns när man kommer till england lika fel känns det när man kommer hem tillbaka. Och det räcker ju att man bara har varit där i en vecka.
Jag kvaddade framskärmen på pappas bil när jag övningskörde.
Det var en av de första dagarna jag körde och vi skulle svänga in på gatan där mina föräldrar bodde.
På samma gata stod det en bil och väntade på att få köra ut på gatan där jag kom.
Jag körde ju på som vanligt och helt plötsligt skrek pappa: BROMSA!
Inte visste jag att jag skulle vara tvungen att bromsa in bilen lite när jag skulle svänga *himlar med ögonen*.
Jag blev jättenervös så jag tryckte fel och hamnade med foten på gasen istället.
Pappa drog tag i både handbromsen och ratten och det slutade med att vi hamnade i mina föräldrars staket.
Ups...

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

6 mars 2009 08:50

Hmm ska du verkligen köra bil ;)

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

6 mars 2009 09:03

Jag har fixat sprutan en gång men det är den värsta smärta jag varit med om, blir illamånende bara jag tänker på det.

Om inte den nya musen hjälper så får jag nog ta den ialla fall

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

6 mars 2009 09:06

*skratt* Ja, jag är ju ingen expert då jag inget körkort har.. ;)
Men jag tror jag förstår din man liiiiite.
*fniss*

http://missc.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

6 mars 2009 09:27

det är en kvinno rätt att få köra som en "kärring" ha ha..
vad kul att du haft trevligt i går på festen.. sådant behöver men!
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

6 mars 2009 09:45

Var tog du ditt körkort?
Låter lite farligt, barnen sitter väl fast ordentligt i bilen *asg*

Nä jag bara skojar, du är säkert en fena på att köra bil.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

6 mars 2009 10:04

hehe borde du kanske anmälas till programmet Sveriges sämsta chaufförer eller vad det heter? ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
AnnelieH

AnnelieH

6 mars 2009 14:37

Jag tror du är utmärkt och att män uppenbarligen är överdrivet neurotiska när det gäller kvinnor och bilförning, eller körning..hmm.. SAjälv har jag inget körkort..*undra varför, typ*

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

6 mars 2009 22:46

Haha, va konstigt att han tvivlar på din bilkörning så där..! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards