Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Hanna A - 7 mars 2009 23:00

Har tittat på melodifestivalen ikväll och efter det började reprisstart av Kalla Fötter - en av mina absoluta favoritserier! Den är inte riktigt lika bra som den var då, när den kom! Men helt klart sevärd! Jag bara älskar brittiska tv-serier och filmer!


Sitter och funderar på att styra upp lite saker och ting i mitt liv i morgon. (Jag brukar känna mig så duktig när jag gör det! Att det sen inte händer något av allt jag tänkt göra är en helt annan sak.)

Fixa med lite foton.

Röja lite kanske.

Tvätta, ska jag helt klart göra.

Nu minns jag inte mer, men när tankarna kom kändes de så många och så bra. Jag kände mig duktig för en liten stund. Och nu är det borta.

Kanske kommer jag på i morgon vad det är jag borde ha ordning på. Just nu ska jag kanske bara njuta av känslan av att vara lyckligt ovetande.


Av Hanna A - 7 mars 2009 21:26

Vilken låt! Wow! Gillar så mycket!!!


Och nu rinner mina tårar! *såå blödig* 



Av Hanna A - 7 mars 2009 15:57

Och blogga... skriva och läsa... Istället ska vi rusa iväg på kalas som börjar om tre minuter!


Borde nog hålla mig ifrån datorn ett bra tag, tills mitt bloggbegär går över, eller åtminstone lindras något... 


Men det blir ju bra nu. Kalas betyder inte sitta vid datorn!

Undrar om jag kommer börja skaka och få ångestattacker när jag sitter där och ska försöka umgås med människor i Riktiga Livet?!


Ikväll blir det festivalsånger igen och barnen kommer tjata om att få ringa och rösta på alla sina favoriter...


Ha en go eftermiddag och kväll! 

Av Hanna A - 7 mars 2009 11:41

Efter frukost bestående av bla nybakta scones och te, och en kopp elvakaffe är det nu dags att göra oss i ordning för att åka in till stan. Fixa present. Låta barnen köpa Petshop-figurer. (Varför blir de aldrig nöjda med dem de har?)


Själv har jag allt jag behöver och ska inte ens titta efter något! Och jag är inte ironisk! Vad skönt det känns. Att inte behöva något alltså! Det brukar alltid finnas någon parfym, eller någon kräm, eller scarf eller väska som man bara måste ha för att nå Lyckan! Hm. 


Vad jag däremot behöver är lite smink i mitt ansikte, och det ska jag fixa nu! 

Av Hanna A - 7 mars 2009 08:38

Innan åtta slog jag upp ögonen idag, ingen sovmorgon här inte! Borde nog sovit en timme till med tanke på att det blev rätt sent igår. Men jag antar att när jag vaknar och inte somnar om på direkten då har jag sovit klart.

Risken är, om jag somnar om, att jag blir jätteslö och inte orkar upp alls! 


Kan lägga mig i tid i kväll i stället. Direkt efter andra chansen kan jag somna i soffan! 


Här har det snöat under natten och töat, så nu är det dassigt gråbrunt, grågrönt och grått ute. Tråkigt... Den här tiden på året är en prövning för mänskligheten här i norr. Klarar vi den kan vi få njuta av lite vår och lite sommar, sen kommer mörkret igen och tynger ner oss. Oj, har jag vaknat på fel sida tro?


Det blir en sväng in till stan också för att fixa present till mamma som ska ha kalas idag. Borde fixat det tidigare kan man tycka...


I eftermiddag blir det alltså kalas, umgås med nära och kära en stund! Det är trevligt och sen hem och sätta sig gott i soffan och titta på melodifestivalen. 




Av Hanna A - 7 mars 2009 01:01

Vi skulle gått till en pianobar och suttit och sett snygga ut och druckit vin och pratat och fnissat i några timmar. Miljön skulle vara städad, soft och lite lounge-aktig.

Vi kom försent.

Det var för mycket folk. Låååång kööööö. Inget för oss. Jag vill inte stå i kö. Vägrar.


Så vi åkte till Avenyn istället. Gick till El Corazon och åt tapas, himla gott. Ett par glas rött slank mer också! Trevligt!

Sen blev det Hard Rock Cafe och City Rewind och några riktigt sköna låtar att dansa loss till! Läs: Fuldans. Maj gadd. Ungdomarna skrattade nästan åt oss. Tror jag. Hade jag gjort om jag var ungdom och såg oss.

Jamen jag minns hur jag dansade på 80-talet. Åttiotalet! Och lägg till att jag nu är 20 år äldre. *kontrollräknar*

Jag dansar inte för att se snygg ut, jag dansar inte ens - jag rör mig till musik. Och jag har kul när jag gör det!

Fast idag kände jag mig som en englesk (engekslt. engeslk engelsk - yes där satt stavningen! Svårt ord!) skolflicka modell gammal. Kjol, blus och kofta. Hej tant!


Nästa gång jag går ut ska jag ha något jag känner mig bekväm i. *tänker efter*  ...  gamla jassbyxor med resår i midjan och en ful top? Eh...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards