Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

En kopp kaffe

Av Hanna A - 8 mars 2009 11:26

En kopp elvakaffe. Första för dagen. Och det smakar så gott!


Jag har kört igång en maskin med lakan som jag sen ska torktumla tror jag. Eller så gör jag inte det... Jag har gott om lakan och det tar emot att köra torktumlaren om jag inte måste. Jag har ju en man som kan hänga tvätten ju! Och det är för miljöns skull som jag inte vill köra torktumlaren. Och för att jag hatar att sova i tumlade lakan - de ska helst vara manglade och rejält styva! Nu har jag ingen mangel så maken och jag står och drar lakan innan vi hänger upp dem! Men nu, med min dumma armbåge, kan jag inte dra lakan och det gör lite ont i mig. I den perfektionistiska delen av mig. Och i den finsmakande delen också, den som gillar manglade lakan. Och stärkta servetter. Fast nej, jag äger ingen stärkelse! Känns lite väl onödig gentemot miljön, men ändock: gillar det!


Jag funderar på att bli rik. Inte bara funderar, utan önskar, vill, känner ett starkt begär efter. För då skulle jag skaffa mig en James.

En James som håller efter mitt hem, kallar in städerskor när det behövs städas och tvättas, som handlar och lagar mat alternativt fixar en kock som gör det, som kör mig dit jag ska (och såklart har han en svart, elegant bil!)

Vad mer gör en James? Jo, han fungerar lite som en god man. Betalar räkningar, håller ordning på papper, talar om för mig när barnen har läxor och när de har utflykter - och han fixar deras picknick-mat! Med mera, med mera!

Nu kan jag inte skriva mer, jag måste sätta mig och fortsätta dagdrömma!

 
 
Truddelutt

Truddelutt

8 mars 2009 12:39

Usch, jag gillar inte heller torktumlade lakan. Alldeles för mjuka för min smak. Lakan ska hängas (gärna ute) och sedan manglas flera varv i mangeln. Riktigt hårda ska de vara. :)
Jag vill oxå ha en James. Vi kanske kan tänka ut någon bra idé på hur man blir rik ihop.
Man blir säkert inte "lyckligare" om man har massor av pengar men man kan åtminstone göra mer roliga saker!
Kram på dig!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
annelieh

annelieh

8 mars 2009 13:02

vi beundrar varandra, kalla det klubb eller inte, hahaha!!!

Du, me like you too! Du hjälper mig, jag dig..kodord.. whoo hoo!

Jag blev så lugn att jag sket i städningen och la mig att läsa..det du!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
annelieh

annelieh

8 mars 2009 13:08

vad jag oxå skulle ha skrivit, vi är rätt lika du och jag är att jag OXÅ är väldigt glad över att ha träffat just dig här med, typ...kram_!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 mars 2009 14:01

Ja, en James som är allt-i-ett! Min ska va en personlig tränare, en (naken) kock och en noggrann städgubbe. Kan man hyra en sån för typ 20 spänn i timmen? Jag lägger ut en annons på Blocket nu *håller tummarna*

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

8 mars 2009 14:51

Skrivarkurs! Där slog du huvet på spiken, det är ju en sån kurs vi blogaddicts ska träffas på IRL!!! Fixar du kursen så fixar jag Amarone!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

8 mars 2009 15:16

Jag tumlar lakanen, det tar för lång tid att mangla;) Det orkar jag inte hålla på med...hmm...är mangeln mera miljövänlig än tumlaren tro? Aldrig funderat över det faktiskt.
kramen

http://www.trollpackan.se

 
mockapocka

mockapocka

8 mars 2009 15:57

Det kallar jag karaktär. Första koppen kaffe kl elva!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Åke J

Åke J

8 mars 2009 16:33

Vår nuvarande regering kallar denna James för "hushållsnära tjänster". Där har du din chans kanske, när du nu skall bli rik :-).

http://aake.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

8 mars 2009 17:25

En James skulle jag också vilja ha ; )))

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

8 mars 2009 19:35

Jag är för lat för att hänga lakanen, i tumlaren så blir de ju färdiga för linneskåpet på bara 40 minuter :-) fast på sommaren så kan jag hänga ut dem i bland för att få njuta av den härliga doften av tvätt som hängt ute.

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards