Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Hittat sjukintyget *skönt*

Av Hanna A - 9 mars 2009 07:36

Jag har hittat sjukintyget! (Nej, nu ljög jag för det är som vanligt min man som hittar mina papper). Och det är till och med onsdag som jag är sjukskriven. Jag blev lite rädd ett tag att jag skulle gå tillbaka till jobbet redan på onsdag, det tror jag inte att jag hade klarat mentalt!


Jag behöver verkligen de här tre lediga dagarna! (Nu ljög jag nästan igen, för jag skulle behöva fler lediga dagar! Eller nej, kanske inte behöva men vill ha! Eller så behöver jag... )


Jag lämnar det där med sjukskrivningen just nu! Mina inre jag verkar inte riktigt överens.


Idag, måndag, vecka 11. Förr i tiden åkte vi alltid till fjällen den här veckan, tog ledigt från skolan och åkte iväg. I flera år åkte vi till Långberget i norra Värmland och efter det till Sälen i många år! Vad kul vi hade där, min syster och jag! 


Nu blir det frukost och sen ska jag iväg och jag ska förhoppningsvis slippa stressa idag! Har det som mål, att ta det lite lugnt idag... Behöver inte springa ikapp tiden! (Jag ser så ocool ut när jag jagar till bussen på morgonen, kläderna hängandes i bakhasorna och panik i blicken) 

 
 
mockapocka

mockapocka

9 mars 2009 08:23

Känner igen känslan. Inte än! Var själv sjukskriven för några år sedan. När det var dags att börja jobba igen var jag så himla rädd för att inte klara det. Att jag inte skulle leva upp till andras (och mina kanske) förväntningar. Men jag är å andra sidan väldigt rädd för att misslyckas. Fattar inte varför jag är så rädd för det! Ska nog ta mig en djup funderare på det...återkommer.

Men du har ju fortfarande ont. Då är det väl inte bra att du börjar jobba? Tycker din läkare att det är bra?

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

9 mars 2009 08:30

Apropå det "försvunna" sjukintyget.
Känner SÅ väl igen mig. Jag har inte "pärmkontroll" som min man utan en låda som det står "andra papper" på (på den första lådan står det räkningar). Tycker själv att jag har full koll eftersom alla viktiga papper ligger där. Eller jag tror att jag lägger ner de där. Det gör jag inte alltid. Hur som helst är det också lite jobbigt att rota igenom den där lådan varje gång. Jag lägger inte papprena i ordning precis. Nervöst är det också, för det är heller inte alltid jag hittar det jag ska ha.
Men det är ett tillräckligt bra system tycker jag. Tillräckligt bra för att ha det kvar.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 mars 2009 08:53

Haha, här hemma är det mamma som hittar allt! Michelle sa alltid tidigare att det är så konstigt att mammor hittar allt. Då sa jag att det kommer hon också göra när hon blir mamma! Hm.. Riktigt så blev det inte. Hon hittar fortfarande ingenting! Så nu säger hon att det är MORMOR som hittar allt, istället! Hon måste ju givetvis rädda det som räddas kan! Fniss.

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

9 mars 2009 09:51

Ja, välkommen tillbaka till jobbträsket då...
Jag har ett jobb som jag delvis verkligen trivs med. Den delen där jag jobbar med eleverna. Annat hatar jag dock så jag kan verkligen ha ångest inför ny arbetsvecka. Till hösten kommer jag jobba mer med eleverna och mindre med annat. Så jävla skönt!*känner mig duktig som ändrar situationen till min fördel*
Du kanske också kan ändra något, eller? Hoppa av kanske och börja leva på skrivande och bildproduktion?

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

9 mars 2009 11:46

Ja visst är det härligt med solen.
Nu är jag dock inne igen och plockar undan lite och lyssnar på melodifestivalslåtar, just nu nynnar jag med i Måns Zelmerlövs härliga låt.

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards