Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Av Hanna A - 9 mars 2009 12:26


Precis när jag skulle gå ut genom dörren förut kom jag på att jag skulle ju beställa lite produkter! Och detta skulle göras innan tolv hade jag lovat! Bara att kliva ur skorna och gå in igen! Så nu har jag beställt kosttillskott som jag ska börja knapra när de kommer. Jag har så förbannat svårt att få i mig frukt och grönt, och jag fattar inte varför! Vi köper hem och det finns hemma ett tag - som prydnad eller vad???!!! Hur kan det vara så svårt? Och hur tråkigt är det inte att behöva slänga gammal mat? Idioti.


Men jag måste få i mig näring och nu har jag beställt kosttillskott av min svägerska. Ska bli spännande!


Sjukgymnasten då, som jag började berätta om. Jag frågade ju om jag skulle få ett program idag, vilket jag var helt övertygad om att jag skulle få! Nu är det ju liksom dags att börja träna armen, trodde jag...

"Nej, säger hon när jag frågar, du är för ambitiös" 

???!

Armen ska nu vila några veckor, muskeln ska töjas flera gånger om dagen och när jag börjar jobba ska jag jobba  l å n g s a m t  och ta många små pauser och töja armen.

Hon trodde att om jag fick ett träningsprogram skulle jag sätta igång med det och träna som bara den! (Japp, det stämmer!) Och träning är en belastning och det ska inte armen utsättas för ännu.

Nähä! Okej då.... Jag köper det!


Vi ska träffas om några veckor och prata stress! Och då ska jag få träningsprgrammet, eller om hon skickar hem det, jag missade den biten.


Så, så ligger det till. Men det viktigaste för mig i nuläget är att ta det lugnt (jag är en bråttommänniska) och ta många micro-pauser och töja töja töja armen!

Ok. Jag får börja träna och öva på tålamod då! *gaaaah*

: ) 

 
 
camilla

camilla

9 mars 2009 13:57

var säljer dom tålamod? På apoteket?:D
Kom nu ihåg att göra som sjukgymnsten sagt....inte börja med armhävningar eller skivstång :P
Luuuuungna fina bööööööj var det!!
Hoppas du får ordning på armen!
Kramen!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

9 mars 2009 14:05

jag har svårare att få i mig frukt än grönsaker. Abstinensen sätter in om ja inte får grönsaker till maten, men frukt vet jag inte var jag under dagens ska stoppa i mig den...hmm...passar liksom inte in på något underligt sätt.

ta det lugnt med armen nu, och ha inte så bråttom, du hinner träna upp den senare;)
kramen

http://www.trollpackan.se

 
madde

madde

9 mars 2009 14:18

tack snälla du,haft en bra dag?

http://mrsmaddy.blogg.se

 
Myntdrottning

Myntdrottning

9 mars 2009 16:58

Vad har hänt med din arm?

Hörde på tv:n häromdagen att det inte var bra att äta kosttillskott eller vitaminer såvida man inte gjort en kontroll hos dr och konstaterat brister av nåt, annars var det INTE bra för då vet man inte vad man behöver och inte. Äta frukt var bättre :)
Jag är "ordförande" i stressklubben, haha!

http://www.metrobloggen.se/bloggerinan

 
Anna

Anna

9 mars 2009 18:38

Jag tycker inte att det är gott med bara frukt så jag äter nästan ingen alls men det är gott att göra en smoothie med blandad frukt - enda sätter för mig att få i mig vitaminer.
Jag har köpt vitaminer på apoteket som jag äter när jag kommer ihåg (är dålig på att komma ihåg också ;-))

http://anna78.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

9 mars 2009 18:54

*läser kommentarerna...* Reagerar på Myntdrottningens inlägg om att vitaminer skulle vara farliga.... SKITSNACK!!! För några år sen tillfrågades ett antal svenska läkare om vad dom rekommenderade oss "vanliga dödliga" för kost för att få i oss all näring. "Det räcker med vanlig husmanskost", svarade alla. Nästa fråga handlade om ifall någon av dem använda kosttillskott. Alla åt multivitaminer - ridå! Vad säger det??? Jo, man SKA äta extra kosttillskott om man vill komma upp i rekommenderat dagligt intag (RDI håller bristsjukdomar borta). Gör läkarna så som har kunskapen, så gäller det oss också!!!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 mars 2009 23:12

Sådär är jag oxå. Köper på mig bananer, äpplen och apelsiner.
Bananerna hinner blir alldeles bruna innan jag kommer på att jag kanske ska slänga dem.
Äpplena brukar hålla i all evighet (iaf dom jag köper).
Apelsinerna brukar jag ha i en skål i tv-rummet. Ibland händer det att det från ena dagen till den andra börjar lukta stark målarfärg i längenheten. Brukar undra var de nu målar eftersom det luktar så. Men efter ett tag så brukar jag hitta den skyldige. Det är den lilla aspelsinen som ligger där i skålen och håller på att ändra färg från orange till blå. Luktar faktiskt målarfärg då.
Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards