Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Snart natten

Av Hanna A - 9 mars 2009 22:24

Jag fick ett trevligt långväga samtal för ett par timmar sen, och la nyss på! Herregud, hur länge pratade vi? Och hur goa är inte era phone bills?! Men sååå kul att prata med dig! Härligt att få lite perspektiv på Du Vet Vad!


Så nu är det sent och snart läggdags. Och för varje timme som går kommer Dagen med stort A närmare. (Tyckte närmande var ett lämpligt ord först - jag är nog trött! Nog? Hrmf) A som i arbetsdag. *ovilja*


Men åh, nu satte jag igång mig själv där! Hur många gånger behöver jag förklara för mig själv varför jag måste jobba?! *trögfattad*  *tjatig*


Nu kom jag av mig. Vad hade jag tänkt skriva mer?

Förmodligen inte så mycket. Vill nog mest förhala det faktum att natten är här och sängen ropar (sköna sköna goa sängen!) och tiden går och snart är underbara ledighet slut.


Faktiskt så längtar jag efter några få stackare på jobbet. Några få som ska bli himla trevligt och fruktansvärt roligt att träffa igen! *jippie*


Jaha. Vad ska jag mer skriva om då! *stannar tiden lite*


Jo, jag lagade middag förut! Korv och potatismos (pulvermos, men med grädde i och lite grillkrydda ovanpå - att jag inte kommit på det tidigare!) och då sa barnen: "Mamma, det här var faktiskt gott!"




 
 
Sofia

Sofia

9 mars 2009 22:46

Äsch det säger du nu, att maten blev god!
Då kunde vi ju kommit och hälsat på er ju ;)
För mamman i denna familjen ( det är ju jag) kan inte laga mat!!!
Men stark är jag, det säger mellanbus ;))

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

9 mars 2009 23:05

Men visst är det härligt att få prata bort någon timme eller två med en vän. Förstår inte varför jag alltid ska vara så dåligt på att ringa mina vänner bara...
kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

9 mars 2009 23:45

Tänk att så lite kan göra så mycket ;) *fniss*
Jag fixade till grillade grönsaker med super god yoghurtsås till middagen igår. Tror du min 4 1/2åring åt......?
Ehh, NÄ (hade riggat m korv å bröd) ;)

Man kanske ska köra säkra kort hela tiden..

Natti natti

http://missc.bloggagratis.se

 
MissC

MissC

9 mars 2009 23:46

Hade visst lite bråttom där.. :D
Jag ville ju också säga att du skriver enormt härligt! :D

http://missc.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cah

10 mars 2009 02:05

Du, det är mitt nöje att få prata med mina vänner där hemma, och som alltid var det kul och givande att få prata med dig!!
Härligt ärlig som vanligt;-)
Kram

 
Anna

Anna

10 mars 2009 05:43

Grädde i pulvermoset! det måste jag testa för här är det ingen som gillar pulvermos, de kallar det för fulmos men med lite grädde i så kanske det går hem så att deras stackars mamma slipper stå och skala potatis halva dagen för att kunna göra finmos ;-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

10 mars 2009 08:23

Du skulle vara hemmafru, för du trivs inte alls med att jobba! Så det så! =)

Haha, genvägar i maten är perfekt!

Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

10 mars 2009 17:08

Det är så himla roligt när man kan överaska de små med något extra gott!

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
mz.olsson

mz.olsson

10 mars 2009 23:04

Ja, det där har man ju hört: "mamma, det här var faktiskt gott" - Önskar de ville skippa det där FAKTISKT, bara...

http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards