Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Okej. Tack alla!

Av Hanna A - 10 mars 2009 20:53


Ni är för gulliga som skriver att det är bra som det är! (Tycker ni verkligen det eller skriver ni så för att vara snälla? Ni behöver inte svara!!!) Jag antar att ni menar att jag ska behålla min nuvarande frisyr (frisyr? haha) men klippa topparna bara? För min fråga var ju inte om jag skulle klippa mig alls eller inte... Eh, blev det riktigt rätt där?


Kort hår går fetbort! Jag är för feg och inte mogen för kort hår än.

Page har ingen andats något om så jag antar att det går fetbort också!

Då återstår att klippa upp håret något, så att det slitna i topparna försvinner och frisyren blir ungefär densamma som nu fast lite lite kortare och lite lite bättre kvalitet på håret.


Frisören jag ska till i morgon har jag aldrig varit hos därför kan jag inte lita på att hon har ett bra förslag - självklart ska jag fråga henne men jag måste ha en idé själv också! 


Risk finns att det inte kommer att komma någon bild i morgon. Om jag inte bloggar, eller besöker er, efter klockan 16 i morgon då vet ni. Då är jag ful. Och missnöjd. Vääääldigt missnöjd. Eller så har jag blivit av med bägge armarna. För risken är inte så stor att jag kommer klara hålla mig härifrån!



 
 
Anna

Anna

10 mars 2009 21:09

Jag tänkte faktiskt föreslå page i min förra kommentar. Skulle nog rama in ditt ansikte fint. Men eftersom jag själv fegade ur idag hos frissan, så höll jag inne med den.

Du vet väl att det finns "sidor" man kan gå in på och ladda upp en bild på sej själv. Sedan är det bara att testa frisyrer och make-uper.

http://annabella.bloggagratis.se

 
mockapocka

mockapocka

10 mars 2009 21:34

En gång klippte jag för mycket. Typ enormt mycket för mycket. Från långt hår ner på ryggen till absolut stubb. Rekommenderas ej. Jag grät varje dag i...hm...tills det hade växt ut igen. Två år eller nåt. Och nu törs jag aldrig mer klippa mer än topparna. Skittråkigt. Så mitt tips; ta det i etapper om du vill klippa mycket.

http://mockapocka.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

10 mars 2009 22:02

*ger toppluva i förebyggande syfte*

http://mofs.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

10 mars 2009 22:03

HAHA! Det hjälper inte om man känner frisören kan jag tala om*ASG* Jag hade med en bild en gång på glada 80-talets början, från Damernas Värld tror jag det var, till min frisör och sade: "den frisyren vill jag ha!" och pekade på en bild. Hon satte raskt igång att klippa, och under tiden sade hon: "Den där kvinnan på bilden*klippklipp* hon har ju en gammal permanent i håret*klippklipp* det är därför frisyren är så snygg på henne!
Jag fick en slags punkfrisyr innan hon var klar*ASG* och såg INTE ut som på bilden.

Som tur är så växer ju hår ut igen*funderar*
kramen

http://www.trollpackan.se

 
Truddelutt

Truddelutt

10 mars 2009 22:22

Men tänk vad skönt det är att ha kort hår! Har aldrig ångrat att jag klippte av mitt-till-axlarna-långa/korta-hår. Aldrig. Kan inte ens tänka mig att ha lite längre hår igen.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

10 mars 2009 22:25

Åh tack så mycket.
Lycka till imorgon, det blir säkert bra.
Läste i nån kommentar att om man ska klippa sig kort, så var det bra att klippa i etapper, så det inte blir en chock och jag håller med helt och hållet.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

10 mars 2009 22:27

mitt förslag är kortare behåll frisyren du, ska ha en lätt luftig frisyr inte för kort.. som du kan böka till i farten som ser o ut även om du inte lägger ned en/ par timme/ar var morgon..
säg till frisören hur mycket tid du vill och lägger ner på frisyren var dag.. bästa tipset... nyfiken nu.. på resultatet
kram synd att du bor där annars hade jag klipt dig :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
mz.olsson

mz.olsson

10 mars 2009 22:57

Åååh... där har man ju varit sååå många gånger. Vad ska jag göra med mitt hår?? Jag vill gärna ha en bild med nånting snyggt som jag kan visa frisören - så här vill jag se ut! (Kan man byta ut fejset samtidigt också tro??) Lycka till!! Hoppas att vi får se ett kort i morgon! Kan ju tala om att det är inte många gånger jag kommit från frisören och känt mig nöjd... inte direkt. Men efter nån vecka så... så ha det i tankarna, när du kommer hem i morgon, om du känner att du bara vill slänga dig i sängen o storböla!! Det blir bra!!

http://www.medgrntkortihanden.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne

11 mars 2009 06:53

När jag var i övre tonåren så klippte jag mig alltid hos Christer Björkman (Mr melodifestival)
Jag gick in och satte mig i stolen och sa:
- Gör som du vill, och det blev ALLTID ursnyggt! Jag har aldrig haft så fint hår som då! Efter det har jag aldrig hittat någon frisör som jag varit nöjd med.. =(

Kram på dig vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna A - 22 april 2014 19:34

Bloggportal alltså. Men jag vet inte. Been here, done this.    Av alla jag testat (Blogspot, Wordpress och Blogg) är det Blogspot jag gillar bäst. WP känns dock proffsigast. Men var svår att mobilblogga bilder från - det blev gigantiska bilder. G...

Av Hanna A - 20 september 2011 20:52

Testelitest!   Det var inte igår jag bloggade här, direkt. Och det har hänt saker sen dess. Ändå kan jag inte motstå att göra ett inlägg. Bara för att se hur det känns.   Idag hittade jag en kommentar också, skriven i oktober 2010. Så det är ...

Av Hanna A - 13 september 2010 19:47

Till alla er som envisas med att lägga in reklam-kommentarer! Tävlingar hit och dit och länkar till både bu och bä. Hallåå-åå! JAG SKRIVER INTE LÄNGRE I DEN HÄR BLOGGEN!   Jag förstår att man vill göra reklam för sig (även om jag aldrig publicera...

Av Hanna A - 22 april 2009 06:33

  Från och med nu är det Blogspot som gäller. Välkomna dit!   http://stortosmatt.blogspot.com   ...

Av Hanna A - 21 april 2009 19:19

  Det känns konstigt just nu. Som om jag befinner mig i ingenmansland...   Mellan två bloggar. Ingen ordning på något. Håller på att lägga över mina länkar lite smått, skriver ett litet inlägg ibland.. Men mest gör jag ingenting. Och jag tror att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards